Lachen kinderen met asperger syndroom wel?

Voor alle mensen met Asperger, dit is écht niet stom bedoelt hoor, dat wou ik er even bij zeggen!

Toegevoegd na 32 minuten:
Mijn vraag? Waarom ik deze vraag stel? Ik denk dat ik asperger syndroom heb, en toch heb ik soms de slappe lach tenzij het niet bepaald comisch is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

Ja hoor, kinderen met Asperger lachen gewoon. Wel kan het soms opvallen dat ze (ook als volwassene) net iets ánders lachen. Soms kunnen ze bijvoorbeeld minder goed inschatten in welke situatie het gepast is om hoe hard of hoe lang te lachen. Maar dit gaat meestal pas een rol spelen als ze wat ouder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij wel hoor!!!!
Zet bijvoorbeeld de funniest homevideo's aan en hij komt niet meer bij ;-)
Vanwaar trouwens je vraag?

Toegevoegd na 31 minuten:
N.a.v. je toevoeging: ook met Asperger Syndroom kan je de slappe lach hebben hoor.
En ook als anderen jouw humor niet komisch vinden is dat is geen indicatie dat je autisme hebt ;-)

Autisme kan alleen door een psychiater worden vastgesteld. Ook al die testen op internet geven geen goede indicatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Symdroom van asperges is, net als alles vormen van AAS, een informatieverwerkingsstoornis. Dat betekent dat informatie van de zintuigen afkomstig soms op een andere manier verwerkt wordt waardoor de perceptie anders is. Om sommige dingen zullen ze niet lachen omdat ze 't niet zo begrijpen, maar lachen kunnen ze hoor. Het werkt hetzelfde als bij andere mensen... komt er info de hersenen binnen die als reactie lachen veroorzaakt, dan gebeurt dat ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Asperges???? Als: bloemkool, worteltjes???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was :-) vergeten erbij te zetten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seizoengroentes, he. Na eind juni gaat het vanzelf over, dat syndroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk asperger... iPhone woordenboek corrigeert dat automatisch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enne AAS is ook niet goed, dat moet ASS zijn (autisme spectrum stoornis). AAS is iets heel anders (androgene anabole steroïden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahahaha!!!!
Ik heb zelf Asperger, en laatst heb ik nog de slappe lach gehad om iets :)
Het is wel zo dat mensen met een vorm van autisme soms een ander soort humor hebben dan de meeste mensen.
Sommige grappen lachen ze dus niet om, of snappen ze niet, maar ze lachen zeker wel hoor.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig wel hè ;-)
+!
Kimath
13 jaar geleden
Als je helemaal niet kon lachen, zou het leven maar saai zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd :) ik heb PDD-nos en de meeste mensen om me heen vinden me juist een lachebekkie! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb pdd-nos met asperger en lach me regelmatig kapot om goeie grappen
zijn meestal wel de grappen die door anderen niet snel als leuk worden betiteld daar ik een nogal grof gevoel voor humor heb maar dat even terzijde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat nog leuker is is mensen die de grap niet snappen lach ik me echt helemaal krom om
Jazeker! En niet altijd om echte humor, maar ook om hun eigen humor...waar anderen niet altijd om kunnen lachen. Omdat het soms wat apart is. Maar lachen, gelukkig wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon met Syndroom van Asperger heeft een goed gevoel voor humor. Ook heeft hij een aanstekelige lach, Dus lachen wij erg regelmatig met hem mee.
Maar hij lacht ook wel eens op momenten dat het niet "zo gepast" is. Dat is omdat hij dan de situatie niet goed aan heeft gevoeld. en dan is het voor hem gewoon wel grappig. en voor iemand anders dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen ontstaat door een onverwachts,verassend iets.
De hersenen krijgen een soort error-impuls waardoor we reageren met lachen.

Dat kan om van alles zijn.
Ik heb 3 kinderen met een ASS.
Een daarvan heeft Asperger/AdHD.

We lachen ons kapot om zijn droge humor.
Kwestie van smaak om wat je lacht,denk ik.

wat mij wel is opgevallen is dat zelfspot nogal moeilijk ligt bij autisten.
Maar nog het minst bij Aspergers.

Autisten voelen zich vaak onzeker/gedesorienteerd in de maatschappij en voelen zich snel uitgelachen.
Dit komt door het niet helemaal begrijpen van de anders bedoelingen (hun gebrek empathisch vermogen )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
"Autisten voelen zich vaak onzeker/gedesorienteerd in de maatschappij en voelen zich snel uitgelachen.
Dit komt door het niet helemaal begrijpen van de anders bedoelingen (hun gebrek empathisch vermogen )" Hier een kleine kanttekening: ze voelen zich neit allen snel uitgelachen: dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...oeps, verkeerde knopje gedrukt ;-) Hier een kleine kanttekening: ze voelen zich niet alleen snel uitgelachen:
...dat WORDEN ze ook! Dat is in ieder geval mijn ervaring met zoon met Asperger.
De bedoeling van anderen zijn helaas zeer geregeld bijzonder gemeen, en dat heeft hij gewoon niet door. Daar wordt hij dan ook zeer onzeker van, omdat hij wel voelt dat er ergens iets "vreemds" aan de hand is, maar WAT???