Waarom "sissen" veel Marokkaanse jongens als ze vrouwen zien langslopen terwijl ze toch moeten inzien dat dit gesisss juist afstoot !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Heeft te maken met cultuurverschil. Vrouwen worden anders behandeld dan wij gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Het is niks beledigends. Sissen is gewoon een cultuur gebonden manier om de aandacht van een meisje te trekken", zegt Mazuras Asrafali, voorzitter van de Islamitische Stichting tot bevordering van Integratie. "En niet alleen Marokkanen doen dat, ook Surinamers en Antillianen sissen op straat".

Veel Nederlanders ervaren het echter als bedreigend en negatief. Volgens Asrafali is dat echter gewoon een kwestie van de gewoonte leren kennen. "Als je het niet kent is het misschien wat vreemd. En dat komt omdat veel mensen niet weten hoe het werkt. Ook bijvoorbeeld pubermeisjes van allochtone afkomst zijn er niet mee opgegroeid en weten dus niet meer wat het betekent", legt de ISBI-voorzitter uit.

(dit staat in een artikel in de Telegraaf van vorig jaar over het Het Haagse CDA-plan om sissen op straat te verbieden)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar hoe moet je daarop reageren dan? Niet? Of lachend?
AWM
14 jaar geleden
@lala: Ik hoop dat de vrouwelijke GV-ers je antwoord daarop gaan geven. Ikzelf zou onverstoord doorlopen, maar ik heb makkelijk praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@AWM: :-) Misschien moet ik deze vraag idd maar eens gaan stellen hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, plus 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die voorzitter van de Islamitische Stichting tot bevordering van Integratie kan me nog meer vertellen. Tot nu toe droop ieder groepje dat naar me siste van de minachting. Nederlandse vrouwen zijn echt niet gek, we weten wanneer we als hoer benaderd worden, hoeveel integratiestichtingen er ook zijn die er belang bij hebben om te beweren dat het niet zo is. De jochies die proberen mijn kont te grijpen als ik in de rij bij de kassa sta, doen dat zeker ook omdat ze mij zo respecteren? Gewoon bedoeld als complimentje, dat ik die cultuuruiting nou niet begrijp, zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Suzy, ben het helemaal met je eens. Het vreemde is in Egypte, waar ik gewoond heb, doen ze dat niet!
Ik zou even vriendelijk lachen naar ze. Want eigenlijk zeggen ze gewoon; Je ziet er leuk uit.