Waar kunnen mannen (en vrouwen) terecht wanneer prostitutie verboden wordt zoals in Zweden en waarschijnlijk Frankrijk?

Prostitutie heeft toch altijd bestaan?
Bestaat dan niet het gevaar dat er meer aanrandingen van seksuele aard zullen plaatsvinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

En wat doet jou geloven dat prostitutie zal verboden worden?
Volgens mij gaat dat nooit gebeuren.
Er zullen hooguit verschuivingen komen in de wijze waarop deze diensten aangeboden worden maar verdwijnen is een utopie.

Geloof jij ook werkelijk dat er in Zweden geen prostitutie-netwerk meer is?
Zeer zeker wel hoor.
Over heel de wereld zijn er openlijke of verdoken prostitutie-netwerken.
Ze krijgen op termijn wel een andere naam en een andere wijze van aanbieding maar bestaan doet het nog steeds tot in de kleinste uithoekjes van Zweden en alle andere landen van deze aardbol.

Blijkbaar is er ook een grote verschuiving naar de Virtuele seksbeleving ... Cyberseks...
En ook in parenclubs of op privé-seks-party's komen zowel mannen als vrouwen nog steeds voldoende aan hun trekken hoor.

Slaap maar op je 2 oren... iedereen blijft aan zijn of haar trekken komen als die ogen, oren, benen (en wie weet wat nog meer?) opentrekt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U heeft gelijk , maar het idee om hoerenlopers te bestraffen met grote boetes....brengt alles toch in de illegaliteit denk ik.
Ik was dit artikel aan het lezen ....en stelde me daar vragen bij.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/europa/zweedse-hoerenlopers-krijgen-strengere-straf/article-1195010943518.htm

Andere antwoorden (5)

Het verbieden van prostitutie betekent niet dat prostitutie ook verdwijnt. Er zijn meer landen waar dit verboden is, en daar verschuift de prostitutie gewoon naar het illegale circuit.
bamibal
12 jaar geleden
Het verplaatst zich naar plekken buiten het zicht van justitie.
Dat zie je niet alleen in landen waar het verboden is hoor.
Ook in ons land heb je illegale prostitutie.
Denk maar eens aan dames die thuis ontvangen terwijl ze een bijstands uitkering hebben.
En zo zijn er legio aan voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
dit is echt een zeer tendentieus antwoord waarmee u indirect suggereert dat er van bijstand geprofiteerd wordt. Dat woord hoefde er echt niet bij.
Gaat u eens kijken naar de rijkere groepen of daar niet ook behoorlijk wat geld naartoe stroomt, direct of indirect, en of het budget voor bijstand groter is.
LeonardN
2 jaar geleden
@liveisgreat Het is gewoon 1 voorbeeld, welke gegeven wordt. Wil je ontkennen dat er mensen zijn die een uitkering ontvangen en daarnaast ook betaald werk verrichten welke uitgesloten wordt om die uitkering te mogen ontvangen?? Lijkt me niet dus is dit een goed voorbeeld, van iets wat mogelijk is, of gewoonweg gebeurt. Zegt niet dat de antwoorder probeert te zeggen dat iedereen dat doet..
Prostitutie zal ook altijd bestaan, in landen waar het verboden is, is meestal een florerende prostitutiesector. Met wel veel meer gevaar voor de prostituees, die immers nergens kunnen aankloppen voor bescherming zonder zélf vervolgd te kunnen worden.

Het lijkt me niet dat het gevaar van seksueel geweld buiten die illegale prostitutie toe zou nemen. Verkrachting heeft zelden te maken met seksuele behoefte van de dader, verkrachting gaat om macht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Datingsexsite's die heb je volgensmij ook in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft het zelf: prostitutie heeft altijd bestaan. En het zal ook blijven bestaan als het verboden wordt.

Helaas is het zo dat als de prostitutie in de illegaliteit belandt, de mensenhandel, loverboys en sexslavinnen nog moeilijker te controleren zullen zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik denk ook niet dat aanrandingen/verkrachtingen zullen toenemen. Ook die zijn er altijd geweest, of prostitutie nu legaal is of niet. Een verkrachter is vaak uit op dominantie, niet enkel op lust.