Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het is inderdaad een aantasting van het zelfbeeld van een mens; zijn super ego heeft hij nog niet bereikt, ofschoon elk mens dat nastreeft.

Het heeft wel te maken met hoe iets gezegd wordt. De vraagsteller van deze vraag kan bijvoorbeeld soms vrij direct zijn. Over het algemeen kun je kritiek het beste mooi inpakken, dan pakt iemand de boodschap sneller op. Te harde kritiek zorgt vaak voor een tegenovergestelde reactie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat het ego zich dan aangevallen voelt...en dat is zeer pijnlijk voor het ego...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Good question: ben heel benieuwd naar serieuze redenen, want ik vraag het me al 20 jaar af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kritiek wordt ervaren als negatief commentaar hebben op iemand. Niemand vindt dat prettig. Terwijl uit elk negatief iets, iets positiefs te leren/halen valt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in plaats van 'sommige' kan je wel stellen dat de 'meeste' mensen niet tegen kritiek kunnen. Het is een mensenlijke eigenschap om elke aanval (kritiek) te verdedigen op zo'n manier dat de ander dit ook weer als kritiek ervaart.
Het is niet ondenkbaar dat sommige oorlogen zo begonnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze vaak denken dat ze het beter weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat je ipv 'sommige'' wel ''alle ;'' kunt zeggen...dat is namelijk menselijk..het is een emotie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat veel mensen kritiek ten onrechte verwarren met afwijzing, schoffering en persoonlijke steken.

Heel apart hoe de mens zich soms met zijn gedrag identificeert en elke niet 100% positieve reactie op dat gedrag als vijandig ervaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding