Hoe lang duurt het totdat een kaart in Rusland is aangekomen?

Ik wil graag een valentijnskaart sturen naar een meisje in Krasnodar, een stad in Rusland. Nu zit ik met een paar vragen.

-Wanneer moet ik deze kaart op de bus doen om ervoor te zorgen dat hij op 14 februari bij haar door de bus valt?
-Moet ik de kaart eigenlijk wel gewoon in zo'n oranje brievenbus doen?
-Welk bedrag aan frankering moet erop?
-Moet ik het adres er in normale letters of in het Russische schrift opzetten?

Ik hoop dat iemand een of meerdere van deze vragen kan beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (3)

Bij mij zelf ongeveer een week,postzegels beste vragen bij de plaats waar je postzegels koopt hun kunnen je het dirext vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je alle informatie vinden: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/brief-buitenland/

Bij een postbalie bij Bruna of AH ofzo kun je altijd meer informatie vragen.

Het adres kan gewoon in normale letters. Gebruik wel blokletters en schrijf Rusland in het engels: Russia groot eronder.

Schrijf je eigen adres duidelijk achterop en ik zou de brief nu maar sturen maar zet in een hoekje dat ze het op 14 feb moet openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn speciale postzegels voor brieven in Europa. Deze kosten €0,85 per stuk.
Schrijf het adres in het Russische schrift. Net zoals de Nederlandse postbezorgers geen Russisch schrift (hoeven te) kunnen lezen, zo hoeven de Russische postbezorgers niet ons schrift te kunnen lezen.
Beter dat de kaart te vroeg aankomt dan te laat. Dus stuur 'm nu.
Overigens kan je een digitale kaart gratis en precies op tijd sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De russen kunnen ons alfabet gewoon lezen en begrijpen. Echter wordt het lastig (of onmogelijk) voor het Nederlandse postsorteercentrum de brief de juiste kant op te sturen.
Verder moet je bij het sturen naar Rusland letten of de plaats wel in Europa ligt (1/3 van Rusland ligt in Azie). Ik heb het opgezocht en Krasnodar ligt in het Europese deel. Verder moet je tijdens Valentijn als man zijnde denken als een vrouw. Die zien de symbolische waarde als volgt:
- "Echte" kaart: moeite gedaan om uit te zoeken, handgeschreven en een veel meer persoonlijke tekst. ---> Een symbool van liefde!
- Digitale kaart: Niet persoonlijk, snel aangemaakt in de ochtend van 14 feb, misschien diezelfde kaart naar nog 5 andere gestuurt. Dit staat meer symbool voor een nonchalant persoon als voor een gebaar van liefde. STUUR GEEN DIGITALE VALENTIJNSKAARTEN!! Hiermee maak je echt geen indruk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad geen digitale! Het personeel leest de enveloppen, dat doet een machine(ik weet even niet hoe die heet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar die leest hoogst waarschijnlijk alleen westerse tekens en herkent het Russisch alfabet niet. Это так, но что, вероятно, читает только западные символы и признать русский алфавит.