Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij de inzameling actie voor Haitie worden veel bedragen toegezegd, telefonisch, komen die ook allemaal binnen?

Is er dan ook een sanctie als men het bedrag niet overboekt.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
537

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat valt nog te bezien....
Men kan telefonisch natuurlijk een bedrag toezeggen, maar de betaling daarvan kan niemand afdwingen.
Zelfs niet als Balkenende of een prinses de gesprekspartner was....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik hoorde vandaag dat als iemand een bedrag toezegt via de telefoon deze hiervan een bevestiging krijgt. Als jij dan dus echt bevestigd dat jij het overmaakt (en niet dat iemand anders onder jouw naam doneert, wat me belachelijk lijkt, maar kan gebeuren) dan is dat een bindend contract en zullen daar waarschijnlijk wel sancties aan vast zitten mocht je niet betalen.

hoe krom het ook eigenlijk is, je hebt het wel toegezegd na de bevestiging

Toegevoegd na 2 uur:
Dit vond ik op een site:

,,Bellers die een telefonisch toezegging doen, krijgen direct via de mail of post een brief waarin het bedrag wordt bevestigd. Het is dan niet meer mogelijk om het bedrag terug te trekken, behalve als er misschien een verkeerd bedrag staat'', aldus een woordvoerder van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand anders zal toch je rekeningnummer niet weten dus dat lijkt me dan niet bindend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. En niemand kan de gulle gever dwingen om ook daadwerkelijk te geven wat hij heeft toegezegd. Je mag alleen maar hopen dat ie dat doet. Maar als ie spijt mocht krijgen dan kan hij er vanaf zien, zonder enig probleem.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding