De 'krokettenmotie'!!

De Krokettenmotie is een motie van Jan Peter Balkenende die in 1993 door hem werd aangedragen in de gemeenteraad van Amstelveen. In de motie werd gepleit voor de bepaling dat de gemeenteraadsraadsleden recht hebben op een kroket als de raadsvergadering tot na 23:00 duurt. De motie werd aangenomen en is nog steeds van kracht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Anti-rook wet Horeca

Betutteling ten top, officieel bedoeld om het personeel in de horeca te beschermen tegen het gevaar van 'meeroken' en ze het recht te geven op een rookvrije werkplek.

Deze mensen vliegen nu bij bosjes de straat op omdat de horeca aan z'n vingernagels hangt en aan de rand van de afgrond staat.
Heeft het personeel inderdaad geen last meer van de rook, tenzij er bij hun thuis gerookt wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Rijksbelastingwet die de belastingdienst.

Zelfs bij enorme blunders (en ik ken er wel een paar) geeft deze wet de mogelijkheid zelf een beslagrekest uit te schrijven in naam der Koningin, zonder dat een toetsing heeft plaatsgevonden bij de (belasting)rechter. Daarmee ben je, in tegenstelling tot ons gehele maatschappelijke stelsel, dus afhankelijk van de intelligentie van de belastinginspecteur: daar zitten best slimme tussen, maar ook hele, HELE domme...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle betuttelende wetten zoals het rook verbod.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kinderverkrachters niet met naam en toenaam in de krant mogen komen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat een crimineel nog zoveel rechten heeft na het begaan van een misdrijf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het paddo verbod. Alleen de zorgvuldigheid die al niet gebruikt is in soorten en dat deze gewoon in je tuin kunnen staan maakt deze ook wel 1 van de belachelijkste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het rookverbod.
De wet die regelt dat jongeren onder de 16 niet eens een scheermesje mag kopen.
Verder alles wat betuttelend is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Pinokkio;

Misschien niet de allergekste, maar ik vind de wet die regelde dat ik als ouder mijn zoon van 15 niet onder mijn begeleiding mee mocht nemen naar The Dark Knight, die voor 16 jaar was goedgekeurd, behoorlijk van de zotte. Die wet gaat dus gewoon boven het ouderlijk gezag uit. Het gruwelijkste in de hele film was het aan gort rijden van een Lamborghini.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens mijn opleiding Douane ben ik jaren geleden gestuit op de "wet op de inrichting en het gebruik van stopcontacten".
Serieus waar!
Heeft al vele malen voor een daverende lachbui gezorgd.
Ik kan even geen link in Nederland vinden, maar onze zuiderburen hebben een vergelijkbaar reglement.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle wetten die de vrijheid van meningsuiting beperken (muv oproepen tot geweld).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet echt een wet, maar dat kinderen altijd aan hun moeder word toegewezen.

Pure discriminatie anno 2009 naar de man toe en geen hond die zich er druk om maakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vrijheid van onderwijs. Lijkt een mooi principe (iedereen mag een school oprichten), maar leidt tot enorme verspilling en, nog erger, gesubsidieerd religieus onderwijs. En onlangs heeft de gemeente Utrecht ervaren dat dit grondwetsartikel ervoor zorgt dat ze er niets tegen kunnen doen als een slecht functionerende school nog een vestiging opricht.