hoe komt het dat die neergestorte vliegtuigen in de oorlog "spoorloos" onder de grond verdwenen zijn?

Af en toe worden er bij graaf werkzaamheden en zo, vliegtuigen gevonden die daar zijn neergestort in de oorlog. Hoe komt het dat men niet schijnt te weten dat ze er liggen. Is daar geen info van bijgehouden? Zijn om te camoufleren met zand bedekt? Zijn ze gewoon in de grond weggezakt?
Als zoiets in je weiland neerkomt met zoals vandaag 21/10/14 bekend werd, met 5 doden erin, dan moet je dat toch weten?
Kortom ik vind het best vreemd dat ze zo nu en dan opduiken en dat men dan verrast is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Eventueel overlevenden hebben het verstopt, het was een niet werkend toestel immers. Zo zorgen ze ervoor dat het niet in vijandelijke handen komt, zodat die er geen onderdelen uit kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Duitsers hielden veel bij administratief . Dit ook vaak maar vliegtuigen werden vaak in de nacht onder alle weersomstandigheden uit de lucht geschoten . De bemanning indien gelukkig bracht zich soms met de parachute in veiligheid . Als boer of eigenaar was je niet gelukkig als zo'n vliegtuig op je land neerstortte . Waarom ? Je had of onderduikers illegale waar van achtergehouden oogst tot slachtvee of de bemanning ?! De Duitsers en de politie gingen vaak in de directe omgeving zoek acties houden met alle gevolgen van dien . Ook de landerijen waren in de winter nat en drassig en stonden vaak onderwater . Het blijft natuurlijk gissen maar de lokale bevolking was er nooit blij mee . Men maakte vaak kleding van de gevonden parachute stof ook dat was link want dom waren die moffen niet dan zou er ook een bemanning's lid verstopt kunnen zijn . Ja ik heb van familie gehoord dat ze vliegtuigen probeerden te laten verdwijnen die waren neergestort . En men borg de slachtoffers maar dat is in dit geval niet gebeurd . Het meest Vd hand liggend in dit geval is dat het toen onderwater lag . !?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal gaat het om vliegtuigen die zijn neergestort in wat toen water of moeras was. Veel wrakken liggen in de Flevopolder.