Chipknip weg, hoe betalen bij parkeren Rotterdam?

Aangezien de chipknip dalijk niet meer gebruikt kan worden... Hoe kan ik dalijk betalen bij parkeren in bijvoorbeeld Rotterdam? Specifieker bij betaalautomaten waar je geen pincode in kunt toetsen zoals bij de Parkeerplaats bij Pathe de Kuip.
P.s. Creditcard is geen optie. Niet iedereen kan er een krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Volgens mij worden alle automaten aangepast voor contactloos betalen, dan zou je dat kunnen gebruiken.
En parkeerautomaten hebben toch ook de optie om te pinnen? Zo doe ik het in elk geval altijd met parkeren.
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee niet elke automaat heeft de pin optie. Bij mij op het werk alleen chipknip of muntgeld. En zo ken ik er meer, Q-park in Amersfoort heeft ook alleen chip, contant (munt en briefjes) of CC.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pathe parkeerplaats bij de Kuip in Rotterdam heeft ook geen pin mogelijkheden.
ING en ABN Amro gaan gaan hun bankpas uitrusten met nfc-chip hiermee kan je betalen tot een bedrag van € 25,- zonder pincode op de zelfde wijze als betalen met je telefoon. Rabobank neemt dit nog in overweging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De chip wordt vervangen door ' dip &go' , hiervoor moet je wel je pin pas laten vervangen bij je bank.
Het is nog niet overal, maar wordt wel steeds verder uitgerold.
En anders kan je yellowbrick proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik doe het tegenwoordig met parkmobile, kost je een kwartje extra maar erg makkelijk.
http://www.parkmobile.nl/