Bestaan er in Nederland ook religieuze / levensbeschouwelijke/ ecologische groepen mensen die zonder technologie leven ?

Net al de Amish en Hutterites. Die geen elektronische apparatuur en nieuwe technologie gebruiken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

De antroposofen komen in de buurt toch? geen tv, radio, enz.

Toegevoegd na 1 minuut:
althans, bij opvoeding / school / therapie.

Toegevoegd na 1 uur:
oja, en er is ook nog zoiets als een "Anastasia beweging" in Nederland (en in andere landen). Gebaseerd op een spirituele boekenreeks door een Rus (Vladimir Megre) geschreven.
ik vond even snel een website, maar er zijn er vast betere.
http://verlicht.punt.nl/index.php?r=1&id=438785&tbl_archief=0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan ik geen antwoord op geven. Maar of er ook dat soort groeperingen hier in Nederland zijn, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Niet omdat niemand dit aantrekkelijk vind (want het lijkt mij geweldig) maar om in Nederland te leven ben je wel verplicht aan een aantal dingen te voldoen. Zoals het leerplicht en dergelijke.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien inderdaad Antroposofen, naar aanleiding van het antwoord van FaberYejo.