ex vrouw betaald geen kinderalimentatie maar eist wel partneralimentatie. Kan dit zomaar?

mijn ex vrouw is zelf vertrokken uit huis en we zijn nu gescheiden. Mijn kind (net 18 jaar) woont bij mij. mijn ex vrouw betaald geen kinderalimentatie maar eist nu wel partner alimentatie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het zou in theorie wel kunnen, maar in de praktijk zou als in de reacties staat is een ander verhaal. Het is duidelijk dat het antwoord van de achter blijvende partner is.
En dat de weg via de rechter loopt. Wat ook nog speelt is dat de beide ouders ouderhoudsplicht hebben voor de kinderen.
Het is gebruikelijk dat de vrager naar de rechter gaat als het een welles nietes situatie geworden is.