Is er wel eens wereldvrede geweest?

Is er een periode geweest in het verlden, dat er nergens op de werels oorlog was?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
bamibal
9 jaar geleden
Ja, voor het ontstaan van de mens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad.
Antoni
9 jaar geleden
Wereldwijd wordt ieder jaar geprobeerd om tijdens het Kerstfeest alle vijandelijkheden te staken. Of dat ooit volledig, dus op de hele wereld, is gelukt, is mij onbekend. Als het eens gelukt is, dan is er een periode van twee dagen wereldvrede geweest, of in ieder geval een staakt-het-vuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wereldvrede is er nooit, tenminste zolang er mensen en dieren zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens de Bijbel komt er ooit een periode van duizend jaar van wereldvrede. De een gelooft het, de ander niet, maar ik vind het geweldig om daarnaar uit te kijken.
Ik denk niet dat er voor de aanvang van dat vrederijk ooit echte vrede zal zijn. Daarvoor heb ik het vertrouwen in de mensheid, inclusief mijzelf, verloren.
Pessimistisch of realistisch?

Het beste antwoord

In de natuur is altijd oorlog/ruzie geweest tussen organismes. Dit is ook een van de redenen dat kinderen andere kinderen pesten op school. Simpel genoeg omdat zij sterker zijn. Ik neem aan dat je het hier over mensen hebt en aangezien het in de natuur zit om ruzie te maken is er denk ik nooit wereldvrede geweest. Er waren vast wel eens wat ''woordenwisselingen'' tussen de eerste mensen op aarde.
De enige momenten dat er wereldvrede was , was wanneer de mens nog niet leefde.