Wat betekent het als er achter je gespuugd wordt?

Hier in Rotterdam kom ik vaak tegemoetkomende mensen tegen die net achter je spugen als ze voorbij lopen. Op de één of andere manier vind ik het beledigend en minachtend.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Antoni
8 jaar geleden
Hoe weet je (zo) zeker dat mensen die dat doen hiermee een bedoeling hebben die negatief voor jou is? Sommige mensen spugen soms gewoon op straat en af en toe doen ze dat achter jou. Dat spugen lijkt mij gewoon zonder enige bedoeling behalve dan om het spuug kwijt te raken. Is dat niet gewoon de situatie? Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
haat-signaal of stank-signaal of disrespect -signaal of onbewust routing singaal of chinezen-singaal.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik zou het nóg onbeleefder vinden als ze vlak vóór mij op de grond zouden spugen. Dan liever achter mij...!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat betekend dat de spuwende mensen een identiteits crises hebben. Ze denken namelijk dat ze lama's zijn.
Ritsuka
8 jaar geleden
dan hebben ze blijkbaar last van de keel
Edraket
8 jaar geleden
Normaal gesproken is het een teken van minachting.
Als het zo vaak gebeurt dat het je opvalt dan is er blijkbaar iets aan de hand.
Hoe ga je over straat?
Draag je extreme kleding?
Heb je veel tatoeages / piercings
Wat denk je zelf wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Daar ben wel benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door multiculti personen in Rotterdam gespuugd op de grond voor je, is echt een belediging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet het niet zeker dat het naar mij is, maar dat idee heb ik omdat het telkens hetzelfde is hierzo op zuid. Steeds vlak achter me. Nee ik ben niet gek gekleed ofzo. Ik voel zelf wel eens dat ik niet goed weet waar ik op straat naartoe moet kijken. En dan kijk ik soms heel strak vooruit en anders naar beneden of opzij. hoe weet jij dat het een belediging is als deze multiculturele groep dat doet, jodokus?

Antwoorden (2)

Het kan heel onschuldig zijn, want als je tijdens fietsen of hardlopen een insect binnen krijgt, ben je maar wat blij als je die kan uitspugen.
Alle andere redenen om op straat te spugen vind ik smerig. Maar daarbij moet je je bedenken dat het cultruurbepaald is: er zijn veel landen op de wereld waar spugen in het openbaar gewoon is.
Tot slot: het kan ook een teken van minachting zijn. Hoe je daarop moet reageren? Als je het kunt, schouders ophalen, want dat gedrag zegt meer over de spuger dan over de bespuugde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind spugen op straat een uiting van minachting voor medemensen die daar immers in kunnen trappen. Of misschien hebben ze dat niet eens in de gaten hetgeen kan wijzen op een primitief opvoedingsnivo waarin empathie nogal achtergebleven is. Daarbij is het ook volledig onnodig indien men nog fysiek in staat is om een beetje speeksel door te slikken.

Maar een slechts intentie zou ik er niet in zoeken. Naar omstandigheden is het wellicht nog relatief beschaafd dat ze hun spuug even inhouden totdat ze je voorbij zijn opdat je er niet direct naar hoeft te kijken en er niet meteen intrapt.
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
" Of misschien hebben ze dat niet eens in de gaten hetgeen kan wijzen op een primitief opvoedingsnivo waarin empathie nogal achtergebleven is." ....
Het kunnen ook " andere normen " zijn. Dat het anders is wil niet zeggen dat het primitief is.
Poet
8 jaar geleden
Ja misschien is het voor sommigen juist modern en sociaal om mensen in hun spuug te laten lopen.
Poet
8 jaar geleden
Feitelijk bezondig ik me aan deelname aan een discussie. Mijn antwoord voegt inhoudelijk alleen een mogelijk antwword toe.