In welke landen worden er nog steeds vrouwen uitgehuwelijkt en waarom?

Waar wordt dit nog steeds gedaan? (De ouders kiezen de partner van hun dochter)? En waarom?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Uithuwelijken gebeurt nog in alle landen van de wereld, en hangt vaak samen met culturele gebruiken.

Tegenwoordig zien veel mensen uit Westerse culturen een huwelijk als een persoonlijke aangelegenheid, waarbij ze eigen keuzes voor zichzelf maken. Men 'kiest voor het eigen geluk'.

Vroeger en in veel niet-Westerse culturen wordt het huwelijk eerder gezien als een familieaangelegenheid. Een huwelijk heeft dan een andere betekenis en niet zozeer de persoonlijke gevoelens, maar het geluk/de voorspoed van de hele familie zijn van belang. Men vindt dat de ouders (of andere familieleden) daarover beter kunnen oordelen dan het jonge stel zelf.