Zomercarnaval in Rotterdam ging door de storm niet door, maar waarom niet over een week een herkansing?

Er was storm en dus teveel risico, maar ook de horeca verliest hier en al die mensen die komen kijken...
Waarom kan dit niet een week later alsnog plaats vinden: zomercarnaval?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Misschien hebben ze geen vergunnig voor die nieuwe datum.
Amadea
8 jaar geleden
Of de artiesten die zouden optreden hebben dan al afspraken elders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat geeft de organisatie teveel kosten, er zijn nu al kosten gemaakt, die komen dan volgende week weer, het is ook maar de vraag of de vergunning van de gemeente in zo'n korte tijd rond is en of de vrijwilligers allemaal tijd hebben een week later. Maar ook de politie moet weer personeel inzetten, de EHBO moet weer aanwezig zijn, de deelnemers moeten hun agenda vrij maken, net als de artiesten, de horeca moet weer extra personeel inzetten en de gemeente moet personeel inzetten om de rotzooi de volgende dag op te ruimen. Ik denk dat ik nu een deel genoemd heb, maar dat er op veel grotere schaal gedacht moet worden om dit een week later te laten plaatsvinden. Dit weegt allemaal niet op tegen de baten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik baalde als een stekker jodokus52; ik was er anders zeker bij geweest vandaag!

Het beste antwoord

Volgens een woordvoerder is de organisatie van het Zomercarnaval te groot om het evenement een week later te houden, is te lezen op http://www.nu.nl/cultuur-overig/4094985/straatparade-zomercarnaval-rotterdam-afgelast-harde-wind.html:

"Het is in het 31-jarig bestaan van het Zomercarnaval de eerste keer dat het wordt afgeblazen. Volgens een woordvoerder is het onmogelijk om de straatparade te verplaatsen naar een andere dag. "Daar is de organisatie te groot voor".".

Het Zomercarnaval trekt overigens zo'n 700.000 à 800.000 bezoekers.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op http://rotterdamunlimited.com/nieuws/actuele-stand-van-zaken-ru staat deze vraag met antwoord:

"Wordt Rotterdam Unlimited met de Zomercarnaval Straatparade verplaatst naar een andere datum dit jaar?

Nee, helaas niet. Vanwege de enorme schaalgrootte van het evenement is het niet mogelijk om het evenement op een andere datum te laten plaatsvinden.".

Toegevoegd na 2 uur:
De laatstgenoemde website is de officiële website van het Zomercarnaval Rotterdam.
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WoW ... 7 à 800.000!! bezoekers... nu snappen wij de piepende horeca nog beter!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor alle info!

Andere antwoorden (1)

In de eerste plaats :
de kosten
Alles moet opnieuw geregeld worden, van artiesten tot beveiliging. Afzetten van straten, OV zal ook wel extra geregeld zijn.
In een dorp van 1000 inwoners kun je makkelijker nog een keer alles afsluiten, maar in Rotterdam ligt dat toch iets anders. En misschien zijn er dan intussen al andere evenementen georganiseerd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De gemeente Rotterdam is de grootste financiële verliezer, dus die nieuwe vergunning die komt wel als het kan. [Ik hoorde van 20.000 bezoekers... dat zijn er niet weinig!] Al het overige lijkt te organiseren te zijn... behalve de vrijwilligers... omdat het vrijwilligers zijn :) Politie [alle verlof intrekken]/EHBO/Roteb zijn te organiseren
Horeca is alleen maar blij als het door zou gaan [20.000 mensen]
Artiesten! groot punt/probleem/eventueel andere artiesten
Deelnemers zouden blij zijn als het alsnog door zou gaan... Bovenstaande had ik dus al bedacht, maar misschien is er volgende week zaterdag al iets anders gepland, dát kan nog :-))
paulus811
8 jaar geleden
Jodokus, jij werkt zeker niet bij de politie? Heb je ook bedacht dat het voor veel overheidsinstanties ook vakantietijd is en er onderbezetting kan zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee Paulus, ik werk inderdaad niet bij de politie en heb aan de vakantietijd en onderbezetting helemaal niet gedacht! Dat klinkt allemaal heel logisch :-))