Waar kan ik Litouws leren?

Ik zou graag Litouws leren, maar ik wil er geen geld aan uitgeven. Het moet wel volledig uitgelegd zijn ( alle naamvallen, werkwoordsvervoegingen...). Misschien op internet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Een taal leren zonder dat je er geld voor uit geeft is lastig. Want meestal opent geld deuren die normaal gesproken dicht zijn.
Zeker de deur van Nederlands-Litouws en Litouws-Nederlands is lastig te vinden laat staan dan die open staat voor gratis training.

Ik heb even gezocht en toch heb ik wat gevonden. Een wikiboek met een training. Het is geen complete training, maar wel een beginnetje.

Ook kun je in het diepen springen en gewoon Litouws gaan lezen. Daarom ook de link naar de Litouwse wikipedia.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer u informatie over de Baltische landen zoekt kunt u bijvoorbeeld uw vraag bij de Nederlands-Baltische vereniging stellen. Er bestaat een klein boekje om Litouws te leren dat jaren geleden door de stedenband Goes-Panevezys is uitgeven (Suprantu). Je kunt dat misschien via de bibliotheek lenen. Bij Pegasusboek.nl is ook een woordenboek Nederlands-Litouws Litouws-Nederlands verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een vreemde taal leren gaat het beste in het land zelf.

Als je met vakantie er naar toe gaat en met de mensen ter plaatse in gesprek gaat, zul je het meeste en het snelste leren [ dus niet op de camping gaan staan bij andere Nederlanders, maar juist hun gezelschap zoeken 24 uur per dag ].

Het ligt er aan of je echt tijd hebt, wil dit lukken, maar hé het hoeft ook niet in een paar weken, wellicht kun je een paar jaar hiervoor uittrekken!

Succes ermee.