Hoeveel leden heeft de Joodse gemeenschap in Amsterdam?

Bij ons in de buurt is een kleine gemeenschap van Joden. Ik heb vaak gehoord dat Amsterdam de grootste Joodse gemeenschap is. Ik vroeg me dus af, hoeveel leden Amsterdam heeft.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op basis van gegevens van het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) over het jaar 2013 kan vermeld worden dat 0,7 % van de bevolking van Amsterdam Joods is.

In maart 2015 had Amsterdam 821.702 inwoners. Als je daar 0,7 % van neemt kom je uit op ongeveer 5750 mensen.
Amadea