Het volgende staat op onderstaande site: "Voldoet de foto aan de eisen wanneer iemand met een hoofddeksel (sjaal, pet, hoofddoek, etc.) op staat?
Neen. het hoofd moet onbedekt zijn. De regelgeving houdt echter rekening met uitzonderingsgevallen op medische, godsdienstige en levensbeschouwelijke gronden (artikel 28 PUN, art. 42. PUB, art. 40 PUNA en art. 17 PUKMar). Het is aan de uitgevende instantie om vast te stellen of in deze gevallen sprake is van een uitzonderingsbepaling."

M.a.w. een hoofddoek is op grond van godsdienstige redenen toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja,want een andere man mag hun haren niet zien. Fotograaf is meestal n man,en als ze op t stadhuis komen lopen ze de kans dan een mannelijke ambtenaar hen helpt en hen zonder hoofddoek ziet(de foto) alleen hun eigen man mag hen zonder hoofdoekje zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de agent die ze aanhoudt bij een verkeersovertreding is vast vaak ook een man... +1! Ben wel benieuwd hoe het wordt opgelost als de agent, zegt de vrouw niet te kunnen herkennen aan de pasfoto.
Ze heeft dan vast weer een andere hoofddoek op. Volgens mij wordt er bij pasfotocontrole ook naar de oren gekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha de oren:)))
Ja, dat kan.
Ze tekenen dan een verklaring dat ze die hoofddoek om religieuse redenen dragen.

Alles wat je gezicht bedekt, is op een paspoortfoto verboden. Een boerka dragen op je paspoortfoto mag dus niet.
Je moet zelfs oppassen voor je haar! Een hoofddoek mag weer wel.
Waar het op de pasfoto om gaat is de ooraanzet. Trek een denkbeeldig lijntje langs je oor van je oorlel tot je oorschelp, dat is je ooraanzet.

Je hoeft niet echt je oor op de foto te kunnen zien maar wel je gezicht van oor tot oor. Kijk naar de foto’s: de vrouw met de krullen heeft net twee haarlokken die over de zijkant van haar gezicht vallen. Dus over haar ooraanzet. Die is dus onzichtbaar. Het meisje met de hoofddoek heeft wel een duidelijke foto met ooraanzet.
Wie zal haar foto over moeten doen? Precies, de vrouw met krullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, misschien heeft die andere vrouw ook krullen, maar daar zullen we nooit achter komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Maar slaan wij niet te ver door in dit land?
Ik bedoel: waar blijft de eerste Nederlandse en niet Islamitische vrouw, die aangifte doet vanwege discriminatie,omdat ze NIET met hoofddoek op de foto mag? Die Islamitische vrouwen doen toch ook telkens aangifte omdat ze zich gediscrimineerd voelen als het over hun hoofddoek gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Goed geïllustreerd antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik , en vele anderen met mij , mogen niet eens een bril op hebben op de foto. Sommige mensen zien er zonder bril echt heel anders uit.
ja,want mannen mogen haar haar niet zien.