Is het raar om als 22 jarige jongen RuneScape te spelen?

Ik wil af en toe graag RuneScape spelen, maar ben daar wel terughoudend over omdat ikzelf 22 jaar ben en ik voel me een beetje hopeloos/nutteloos om RuneScape te spelen op deze leeftijd. Maar is dat ook werkelijk zo?

8 jaar geleden
in: Overig
2K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Eh...ik ben 32 en ik speel graag: The Sims, Minecraft, Age of Empires...en met stip op nummer 1: The World of Warcraft.
Ritsuka
8 jaar geleden
Jij vind dit leuk om te spelen, en je doet er niemand mee kwaad. Zolang je het niet zoveel gaat spelen dat het je leven overneemt is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Durf gewoon jezelf te zijn, wat kan jou het schelen wat anderen daarvan vinden? Het is jouw leven, jij moet dat inrichten op een voor jou, zo'n prettig mogelijke manier, als dat spelletje daarin past, prima.

Antwoorden (3)

Nee hoor, is niet raar. Als jij het af en toe speelt zoals je zegt, en niet verslaafd bent waardoor je voor niemand meer aanspreekbaar bent, is het prima toch. Iedereen heeft wel iets om te ontspannen, de een leest doktersromannetjes, de ander verzamelt postzegels of speelt met treintjes of houdt kippen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En je wil niet weten hoeveel ouderen opgaan in allerlei spelletjes, of dat nu boerderijtjes bouwen is of land veroveren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om aan de stress en problematiek die je dagelijks tegen kan komen te ontsnappen is het goed om een hobby te hebben. De ene sport, vist, fotoshopt, tekent, boeken leest of wat dan ook om aan rust te komen. Dit spel kan je helpen hierin. Echter zijn er ook mensen die volledig agressief worden indien de verwachtingen in het spel niet gaan zoals ze moeten gaan. Ook je leven volledig richten op het spel (verslaving) is ook niet goed. Hou dit in de gaten.

Het is dus niet raar om als 22-jarige te spelen. Ik speel zelf ook games en ben ouder. Alleen als het spel me begint te irriteren (het gaat even niet goed) dan is morgen een nieuwe kans en sluit ik het spel af.

Succes met spelen.
8 jaar geleden
Je wordt op het verkeerde been gezet.
Omdat het een moeilijk spel is, hebben de makers hiervan een MINIMUM leeftijd van 13-jaar er op gezet. [zie link]

Ik kan je vertellen dat ik nog véél ouder ben en heel graag spelletjes doe. Allerlei, als ik het maar leuk vind... daar gaat het toch om .. een spelletje is ter vermaak en of iemand dit spel [ik ken het niet] ooit geclassificeerd heeft voor 13 jaar, betekent dat zeker niet dat iedereen die iets ouder is dit niet meer zou kunnen spelen. Het betekent wel dat iemand die jonger is, moeite zal hebben om het te spelen.

Antwoord : Omdat het een moeilijk spel is met veel extra's hebben de ontwerpers hiervan een minimum leeftijd aangegeven, dus niet om jou af te schrikken "jij bent te oud!" nee, voor jonge kinderen: "jij kunt het nog niet!" ...

Kortom er is niets raars aan om welk spel dan ook en dus ook RuneScape te spelen, op welke leeftijd dan ook.