is het gebruikelijk voor kinderen in de VS om hun ouders met hun voornaam aan te spreken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. De psychologen menen dat het niet goed is voor het leren respect te hebben voor gezaghebbenden als kinderen hun ouders bij de voornaam aanspreken. Ouders moeten grenzen stellen, en dat kan niet als ze hun kinderen hen laten beschouwen als vrienden. De meeste Amerikaanse ouders zijn het daarmee eens.
Amadea
8 jaar geleden
Het is in ieder geval gebruikelijker dan dat het bij ons is en dat heeft inderdaad te maken met psychologische aspecten waar ze in de VS toch ook al meer waarde aan hechten. Bij ons in nl is men niet zo open als men daar is wanneer het over psychologen of psychiatrische vraagstukken gaat. Daar doet men alsof het net zo gewoon is als een bezoek aan de tandarts of huisarts terwijl men hier liever niets laat merken of los wilt laten over geestelijke hulp