Waar vind ik informatie over samenlevingscontractvormen?

Als mijn partner en ik gaan samenwonen, lijkt ons een samenlevingscontract (of hoe dat ook moge heten) erg nuttig. Niet zolang alles goed blijft gaan, maar voor het geval er iets misloopt. Dat kan een relatiebreuk in goede sfeer zijn, een relatiebreuk in onmin, of een overlijden.

Hoe komen we erachter welke contractvormen er bestaan, en aan welke punten we moeten denken?

Cryofiel
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ga naar gewoon een goede notaris.

Bij de meeste notarissen is een eerste gesprek gratis. Zij kunnen je uitgebreid en precies op jouw situatie toegesneden advies geven.

Het heeft bij mij ook prima gewerkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zijn er ook standaard samenlevingscontracten. Hier een voorbeeld: http://www.eerste-koophuis.nl/de-notaris/voorbeeld-van-een-notarieel-samenlevingscontract/item878
ronron1212
8 jaar geleden
het enige goed antwoord +