Roddelen mannen meer dan vrouwen?

Soms heb ik het idee van wel, als ik op mijn werk hoor wat mannen allemaal te vertellen hebben, dan fluiten mijn oren!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Hoewel beweerd wordt dat vrouwen roddeltantes zijn, houden mannen zich dagelijks 24 minuten langer met achterklap bezig, dat blijkt uit een recente enquête.

Uit het onderzoek bij 5.000 vrijwilligers bleek dat mannen gemiddeld 76 minuten roddelen met collega's en vrienden, vrouwen doen het slechts 52 minuten per dag. Mannen praten het liefst over de dronken uitspattingen van vrienden, oude schoolkameraden en de knapste vrouwelijke collega's. Vrouwen vertellen eerder gemene dingen over seksegenoten, het seksleven van anderen en de gewichtstoename van vriendinnen. Mannen roddelen het liefst op het werk, vrouwen doen het vaakst thuis aan achterklap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De stand zal wel 50-50 zijn. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij roddelen er meer vrouwen over mannen dan andersom. Mannen roddelen wellicht meer over auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoor vaker vrouwen roddelen dan mannen. en vrouwen roddelen vaker negatief over elkaar ( dat is wat ik denk )
13 jaar geleden
Vrouwen kunnen het,maar mannen net zo goed.
Ze doen niks voor elkaar onder.
Maar vaak zijn het wel steeds dezelfde,die roddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen roddelen iets meer dan mannen,maar ook mannen kunnen er wat van,vooral onzekere mensen doen het enorm

Men voelt zich zo lekker een ander naar beneden halen,dan voelt men zichzelf een heel zeker iemand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er geen bewijs voor maar ik denk dat er meer vrouwen zijn die veel roddelen dan mannen, maar dat de mannen die roddelen misschien wel weer meer roddelen dan een roddelende vrouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben overtuigd van niet. Bij ons op het werk is een groepje vrouwen wat enorm roddelt over elkaar, behalve als ze bij elkaar zitten, dan zijn ze poeslief tegen elkaar.
Ze maken zich soms druk om niets.
In de mannenwereld gaat het er veel relaxter aan toe.
Zijn er problemen, dan worden die gelijk uitgesproken, om daarna vergeten te worden.
Bij de dames kan het eindeloos doorsudderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat 60 procent vrouwen en 50 procent mannen roddelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oudsher was de vrouw het zwakke geslacht. Lichamelijk dus. Maar om toch te kunnen overwinnen van de man roddelt de vrouw vaker.

Ze spelen meer met informatie en zijn op die manier slimmer.

Ik weet ook niet of deze redenatie klopt maar deze verklaring die hoor je wel eens.