Waarom nemen veel mensen zichzelf zo serieus?

Hebben ze niet door, dat een dag niet gelachen een dag niet geleefd is, en lopen dit soort mensen zichzelf niet ernstig in de weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

uit angst om te falen. en dat is het enige antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wie moeten ze anders serieus nemen? Maar ik ben het met je eens, bijna iedereen neemt zichzelf te serieus, als je er later op terugkijkt blijken de meeste dingen reuze mee te vallen ;)

Vaak is het moeilijk om dat van tevoren te weten en lijkt iets dus heel erg. Heb ik zelf ook last van :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je hebt gelijk. Te weinig humor te veel ego.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommigen zien de zon uit hun reet schijnen, en menen doordat ze hier veel punten hebben ze een of andere rocketscientist zijn, komen er rocketscientist vragen, krijg je van select groepje zeer degelijk antwoord. Anderen beginnen te kwijlen en te kakelen, over hoodletters dt en dat je de komma bent vergeten. Zouden die nog weten hoe de wereld er buiten uitziet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niet. Dat zijn mensen die van mieren zoveel houden dat ze gaan met de mieren de liefde bedrijven. Maar eerst gaan ze de mier in mooie lingerie aankleden en dan gaan ze de kleine mier nagels mooi in rood lak verven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want anders vinden ze het miertje maar niets
Het is zelfs hier op Gv te merken.Humor wordt afgestraft met -nnetjes.Je mag jezelf wel serieus nemen en een ander ook maar een kwinkslag moet toch kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jezelf al niet serieus neemt, dan zullen anderen dat ook niet doen.

Het moet alleen niet de overhand krijgen dat je nooit in bent voor een grap. Het gaat dan echter om de keuze van het moment en de plaats...
itsme
13 jaar geleden
Ik neem mezelf heel vaak niet serieus hoor, tenzij het er echt op aankomt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen kennen het spreekwoord niet: "Wie lacht niet, die de mens beziet"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kende ik inderdaad niet, maar nu wel! Mijn dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen spreekwoord, dat is een gezegde.
dat is gewoon de aard van het beestje. doe je niks aan. ben t helemaal met je eens een dag niet gelachen is een dag niet geleefd maar gelukkig zijn er een hele boel lui die zich zelf zo serieus nemen goddank wel in voor een geintje.(alleen dan niet in openbaar met veel mensen om zich heen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is best wel serieus, we hebben allerlei verplichtingen en moeten overal aan voldoen. Soms vergeten we dat we mens zijn en om onze eigen fouten en gebreken moeten lachen.