mensen uit india willen werken in NL

Ik zag in nova dat er veel mensen in India naar Nederland willen komen om te werken. Is dat een risico gezien de werkgelegenheid en cultuur voor de Nederlanders? En wat voor gevolgen zal dit kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat je spoken zie.

Antwoorden (7)

Nauwelijks.

Mijn buren komen uit India.
En weet je: het zijn net echte mensen! -:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet racistisch bedoelt of iets... maar is het niet al een beetje te druk om ook nog Indiase werkers te ontvangen?
Met Oost Europese werkers loopt het ook niet zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misschien was dat deels berust op vooroordelen.
Maar die mensen komen vaak ongeschoold hierheen en werken dan uiteindelijk zwart.
Wij hebben helemaal geen recht om te beslissen over deze groep mensen, laat ze maar komen als ze dat willen. Bovendien heeft Engeland een hele hoop Indische immigranten natuurlijk, daar hoor ik nooit iets over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indiase mensen zijn heel erg familie-gezind : ze helpen elkaar allemaal, om een bedrijfje op te zetten. In Engeland hebben heel veel mensen uit India de beroemde ''cornershops"- winkeltjes op de hoeken van straten in woonwijken, waar je alles kan halen wat je dagelijks nodig hebt, al is de keuze natuurlijk niet zo uitgebreid als bij de supermarkt.
Het zijn keihard-werkende mensen, die voor zichzelf en elkaar willen zorgen, en er veel voor over hebben, dat hun kinderen een goede opleiding volgen : in Engeland, waar ze vooral zijn gaan wonen na het zelfstandig-worden van de kolonieën, zijn het de kinderen, die nu studeren, en hele goede banen hebben.

Voor onze 'cultuur' zal het niet veel gevolgen hebben : hun religie is meestal Hinduïsme of Buddhisme, wat geen botsingen met onze gebruiken geeft, zoals bijv de besnijdenis en de eerwraak, die in de mohammedaanse godsdienst wél voor problemen in onze samenleving kan zorgen.
Het uithuwelijken van kinderen kennen ze wel, en dat geeft af en toe ook problemen, dat in het Westen opgegroeide kinderen niet willen trouwen met iemand, die nog nooit uit India is weggeweest. De rol van de vrouw is niet onderdanig aan de man : ze werken naast elkaar, als gelijkwaardigen, voor een betere toekomst voor zichzelf en hun uitgebreide familieleden.

Een voor ons 'gunstige' bijkomstigheid : de curry's, die ze klaarmaken, zijn super-lekker, en ik persoonlijk zou er erg voor zijn, als er meer curry-restaurants zouden komen in Nederland...

Maar het zal ze niet gemakkelijk gemaakt worden om naar hier te emigreren : het huidige immigrantenbeleid is er niet naar, dat je ze met honderden tegelijk zou kunnen verwachten. Bovendien vinden de al bij ons aanwezige asielszoekers héél moeilijk werk : vaak hoog-opgeleide mensen in hun land-van-herkomst zijn aan het schoonmaken in de hoop op betere tijden, of worden in het gunstigste geval taxi-chauffeur, hoewel het behalen van een taxi-pas een reuze-klus is, omdat het gebruikte Nederlands bij de opleiding erg moeilijk is - ik heb, sinds ik iemand hiermee geholpen heb, een groter ontzag voor bij ons binnengekomen buitenlandse taxi-chauffeurs (had bijv. vóór die tijd nog nooit gehoord van 'wijkontsluitende wegen').

Maar het zijn eerlijke, hardwerkende mensen, waarvan je zelden hoort, dat ze in de criminaliteit duiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gevolg zal zijn,dat Nederland nog meer multiculti wordt,dan het al is. En daar is niets mis mee,mits men maar redelijk integreert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo is het maar net Moolkees! :)
De gevolgen zullen relatief klein zijn. Gezien de politieke situatie in India zal het voor hen zo goed als onmogelijk zijn als asielzoeker naar Nederland te komen, dus degenen die hier terechtkomen zijn degenen uit de rijkere families met een goede opleiding die als kennismigrant aan de slag kunnen.

In de tijd dat Verdonk Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie was, in 2006, zijn de Nederlandse regels voor kennismigranten versoepeld; wie aantoonbaar meer dan 49.000 euro bruto per jaar zal verdienen in Nederland, is welkom. Dat betekent automatisch dat je in principe alleen mensen aantrekt uit de hogere kaste. Niet uit de klasse die in het Verenigd Koninkrijk, Zuid Afrika en Australië winkeltjes, eettentjes en internetcafés runnen - "Indiers zoeken geen werk, zij maken werk") an zeker niet uit de arme onderklasse.

Al is het eigenlijk verboden, nog altijd kant India min of meer een kastenstelsel, waarbij de allerarmsten min of meer onaanraakbaar zijn. Van weduwen werd traditioneel verwacht dat zij zich tijdens de plechtigheid op de brandstapel waarop haar man werd gecremeerd stortte, om samen met hem in vlammen op te gaan. Dat gebeurt tegenwoordig niet meer, maar dat maakt juist dat die groep weduwen nu tot de allerarmsten behoren. Het is heel dubbel; 1 Indiër heeft soms meer dan een miljard euro op de bank, en meer dan een miljard Indiërs moet van minder dan 1 euro rond zien te komen. In alleen het land India is, absoluut gezien, meer armoede en honger dan in het hele continent Afrika.
Dat zal echter niet de groep zijn die naar Nederland kan om te werken. Degenen die hier terechtkunnen zijn moderne mensen, in onze ogen misschien wat ouderwets of preuts. Vermijd alleen gesprekken over politiek, geloof of cultuur.

Toegevoegd na 31 minuten:
Als toevoeging; Volgens de gangbare cijfers zijn er 340 miljoen mensen in India die minder dan 1 dollar per dag verdienen, en 80% van de bevolking minder dan 2 doller per dag. De werkelijke situatie is dus ietsje minder dramatisch dan bovenstaande tekst zou kunnen suggereren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag mensen,Ik ben het buurtje van Peco, en raad wat? Een half gare Indiër.
Het zijn inderdaad net echte mensen ;), maar wel met gebruiksaanwijzing. Zo dik als de Bhagvat Gita! Maar harde werkers. Ik denk inderdaad niet dat Nederland de 'lagere klasse'zal aantrekken, maar echte nerds of verwende rijkelui's kinders. Deze mensen zijn min of meer ervan overtuigd dat zij beter passen in de Westerse maatschappij... Echter niet wetende dat de werkelijkheid anders is dan dat een Bollywood schetst... En dat de manier waarop zij denken niet altijd overeenkomt met de instelling van een rasechte Hollander. Dat houd je!

Ik weet niet of het een risico is voor Nederland betreffende cultuur. De meeste mensen die Nederland als een optie hebben zijn anders opgeleid dan de meeste Nederlanders; biochemie en technische opleidingen. Ik weet niet of dat dan een echte risico vormt. Wat wel is; de gezinsuitbreiding. Indiërs trouwen meestal met Indiërs, dus als een man hier werkt, zal hij een vrouw 'importeren'uit India, en dan begint het....