Kinderen van erkende vluchtelingen wel.
Ze moeten geregistreerd zijn .
Voor illegale vluchtelingen is er een tijdelijke oplossing ivb schoolbezoek.
Illegale vluchtelingen met kinderen krijgen hier steeds een voorkeursbehandeling op vluchtelingen zonder kinderen.
Maar vele hideaways allen uit de boot.... omdat ze bang zijn zich te registreren en zo gekend zijn. Zij moeten dan rekenen op vrijwilligershulp.
Dus vooral onderscheid maken tussen legale en illegale vluchtelingen. (Bel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vluchteling is niet een Nederlands staatsburger en ontvangt dus ook geen kinderbijslag.
Zodra hij of zij een status heeft mogen ze ook kinderbijslag aanvragen