kan ik mezelf als kind vrijwiillig laten adopteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste keer dat ik hem heb gezien was ik 7 ofzo.
Ik zal eerlijk zijn door te zeggen dat ik nie eens weet waar ie woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb best begrip voor je gevoelens Mitch,praat er eens over met je moeder.ik vind dat ze best wat meer aandacht voor je problemen mag hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen antwoordt dat het niet mag, maar wat als een kind mishandelt wordt ofzo? Btw, ik weet wel een klein beetje wat je bedoelt. Een paar jaar geleden moest ik ook met mijn broer op 1 kamer. Maar toen ging m'n andere broer het huis uit en toen kreeg m'n broer zijn kamer. Maar ik begrijp dat het bij jou om kleine (stief)broertjes en (stief)zusjes gaat... Succes ermee...

Antwoorden (6)

Nee, dit kan niet.
Omdat je niet zomaar naar een ander gezin kan,
Daarvoor moet eerst een hele procedure aan gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je ouders moeten heeel erg slecht zijn, en dat lijkt me sterk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik niet, er moeten volwassenen voor tekenen en dat ben jij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind heb je ouders, voogd of zit je onder de bevoegdheid van de kinderbescherming. Zelf kun je daar verder niets aandoen. Tot je volwassen bent
13 jaar geleden
Nee Mitch, dat gaat niet. Als er geen aanleiding voor is blijven je ouders gewoon je ouders.
Indien je ouders héél slecht voor je zouden zorgen, je zouden slaan of echt mishandelen zou je uit huis geplaatst kunnen worden, in het ergste geval zouden zij uit de ouderlijke macht gezet kunnen worden.
Maar geloof maar dat jij dan in een traject verzeild raakt waar je echt niet in wil zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kind bent heb je weinig vrijwilligs in te brengen. het wordt allemaal voor je besloten en je kan het er mee eens zijn of in een ongunstig geval niet mee eens zijn. Je ouders kunnen uit de ouderlijke macht gezet worden door dingen die ze je hebben aangedaan. Maar het gaat dus allemaal om dingen die anderen doen jijzelf kan daar niets in beslissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat wilt, heb je daar vast een goede reden voor. Zonder toestemming van je ouders kan dat niet. Als je er met hen niet over durft te praten waarom je het bij hen niet fijn hebt, dan kun je dit misschien met iemand anders bepraten. Het is wel heel belangrijk dat je iets met dit gevoel doet.

Wat maakt dat je dat wilt?
Heb je het slecht bij je ouder(s)?
Krijg je te weinig je zin?

Als je emotioneel of lichamelijk niet goed wordt verzorgd, dan is dat een goede reden om snel met iemand te praten die je vertrouwt!

Als het is omdat je bijvoorbeeld niets mag voor je gevoel, te weinig zakgeld krijgt of andere dingen waar je ouders anders over denken dan jij.... dan is dat geen reden voor adoptie. Dat heb je in elk gezin en zal vast ook wel gebeuren bij andere ouders.

Als het om heel belangrijke dingen gaat, moet je echt met iemand praten zodat er een oplossing kan worden gevonden!!
Doen hoor!