In Oosterhout (NB) is een overval voorkomen door toevallige voorbijgangers. Is dit typisch voor Noord-Brabant?

In Oosterhout (NB) is door de hulp van omstanders een overval op een juwelier voorkomen en de boeven zijn opgepakt. Zelfs een vrouw met rollator pakte de sleuteltjes van de vlucht motor. Is dit typisch voor Noord-Brabant? Of komt dat ook in de rest van Nederland voor?

Vrij recent was er ook zoiets bij een overval op een snackbar in dezelfde provincie.

Ooo, de wapens waren in beide situaties echt!!!

Onwetend lijkt me niet, wel gewoon nuchter en aanpakken die hap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als dat daar zo doorgaat wel. Anders niet.

Die vrouw met de rollator dacht natuurlijk rock nu en rollator.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, typerend voor Super Grann (kent iemand die leuke serie nog van vroeger??)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het probleem is dat in de wat grotere steden waar meer overvallen worden gepleegd, de overvallers echte (vuur)wapens kunnen hebben. de inmengingen bij een overval kunnen dus gevaarlijk zijn.!

Toegevoegd op 09-05-2009 22:35:19
misschien is de onwetendheid van het gevaar wel typisch brabants.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie vraagt toch altijd aan het kl00tj3zvolk om vooral niet de held te gaan uithangen, omdat dit ook anderen in gevaar kan brengen.

Wat als die overvallers bij terugkomst bij hun motor uit angst waren gaan rondschieten omdat hun vluchtvoertuig onklaar was gemaakt? Zou deze rollatorrende Mega-Mindy dan ook even de kogels opvangen? Of had ze er voor gezorgd dat alle moeders-met-kleine-kinderen op veilige afstand waren?

Er valt veel voor te zeggen, maar of twee incidenten nu iets typisch aangeven, lijkt me erg kort door de bocht.