Het sterrenbeeld Waterman wordt beheerst door de planeet Uranus. Koppig, wispelturig, opstandig, tegendraads, excentriek en het zich verzetten tegen de bestaande orde zijn de negatieve karaktertrekken van de Waterman.
De goede eigenschappen zijn dat Watermannen vindingrijk, intuïtief en sociaal zijn en het weerzinwekkend vinden wanneer ze beperkingen krijgen opgelegd.
De levensles van de Waterman is dat hij moet erkennen dat veranderingen niet altijd slecht zijn en dat hij vrijheid en individualiteit leert accepteren.

De behoefte aan onafhankelijkheid van de Waterman zou niet genegeerd mogen worden.
Maar even belangrijk is het dat hij een juiste levensstijl ontwikkelt en vast weet te houden.
Vaak is de Waterman een rustige, teruggetrokken persoonlijkheid die veel waarde hecht aan privacy, maar ook de naam heeft vriendelijk te zijn en altijd voor anderen klaar te staan.
De Waterman pakt moeilijkheden van anderen net zo aan als dat hij zijn eigen problemen ter hand zou nemen: zonder emotie, logisch en objectief.
Zolang anderen zijn kijk op het leven en privacy respecteren, is hij een fantastische vriend.

Originaliteit en idealisme zijn in grote mate aanwezig bij de Waterman en daarbij is hij onafhankelijk en eerlijk.
Hoe vaker hij zichzelf toestaat zijn positieve kanten te tonen, hoe vaker hij zich voldaan voelt en zijn leven als een fantastisch avontuur ziet.
Hij heeft de kracht om anderen over hun problemen heen te helpen en wordt gezien als een baken in de branding.
De jonge Waterman is meestal de leider van zijn leeftijdgenoten.
Daarbij moet hij proberen zich niet aan revolutionaire ideeën vast te houden, maar zich intuïtief laten leiden tot het conservatisme, dat elke Waterman in zich heeft.
Het erkennen van het probleem helpt hem om het uiteindelijk te kunnen bestrijden.

Dankzij zijn positieve en optimistische kijk op het leven, verliest hij zelden de hoop als het hem even tegenzit.
Waterman is een luchtteken; daarom moet hij zich realiseren dat hij lucht nodig heeft, zowel letterlijk als figuurlijk.
Ook moet de Waterman zich ervan bewust zijn dat hij koppig kan zijn en proberen deze neiging in te dammen.
Zijn originaliteit moet hij niet zo eigenzinnig naar buiten brengen, zodat anderen zich ervoor schamen of zich eraan irriteren.
Door zijn onafhankelijkheid stelt de Waterman zich vaak gereserveerd op ten opzichte van anderen, waardoor hij soms emotioneel met zichzelf in de knoop komt te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Typische eigenschappen van het sterrenbeeld Waterman:

Vriendelijk en humanitair
Eerlijk en trouw
Origineel en vindingrijk
Onafhankelijk en intellectueel
Maar aan de andere kant…

Eigenzinnig en weerbarstig
Dwars en onvoorspelbaar
Kil en onthecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterman is een vrij onopvallend sterrenbeeld dat op het Noordelijk halfrond te zien is van september tot januari. In onderstaande link vind je allerlei informatie over het sterrenbeeld.

Dat de schijnbare lijntjes die het licht verbinden dat de sterren in dit sterrenbeeld duizenden jaren voordat je geboren werd uitgezonden hebben, iets te maken zouden hebben met je karakter is ongeveer even waarschijnlijk als de samenhang tussen de hangplaats van jouw kapstok en een intelligente kleur blauw die woont op een onbeduidend planeetje in een sterrenstelsel in Andromeda. Zilch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,het is natuurlijk ook onzin dat iedere waterman hetzelfde is.
Mijn (overleden) zusje was ook waterman en die was totaal anders in heel veel opzichten.
Er zijn wel ONTZETTEND veel sites waar je die informatie kunt vinden:

Hier een paar voorbeelden, maar er zijn er meer......

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterman_(astrologie)

http://www.goastro.nl/sterrenbeelden/waterman

http://www.spiritueelmagazine.nl/sterrenbeeld-waterman.html

http://www.gerardlenting.nl/astrokaart/Astrowaterman.html

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/astrologie/1935-horoscoop-sterrenbeeld-waterman.html

http://www.inspiratiesite.nl/waterman.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als rasechte waterman kan ik alleen maar vertellen dat ik zelf nog niet zoveel verstand heb van astrologie, toch veel herken in beschrijvingen, ook die voorgaande antwoorden, en daar inmiddels een beetje aan het rondsnuffelen ben geslagen, omdat in de diagnostieksystemen om met Bach bloesems te werken, de astrologie nu naar voren komt in mijn studie.

De Bach bloesem die past bij de waterman is de Water Violier.

Informatie over eigenschappen van waterman en Water Violier (in het Engels: Water Violet) kun je op veel sites op het internet vinden. De verbinding van Bach bloesems met astrologie vind je in het boek van Peter Damian 'De twaalf helers van de Zodiak'. In de nieuwe therapieën met Bach bloesems van Dietmar Krämer wordt hier dankbaar gebruik van gemaakt als onderdeel van een diagnosestelling.