Wie weet welk symbool/teken ik bedoel? (zie omschrijving)

Ik ben opzoek naar een teken/symbool dat staat voor iets wat te maken heeft met balans/evenwicht. Het symbool is een boom die je zowel van boven de grond als onder de grond ziet. Dus je ziet de zichtbare takken in een kleur en daarnaast die je de takken die normaal onder de grond in een andere kleur. Wie weet welk teken/symbool ik bedoel en wat er de betekenis precies van is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

De boom is het symbool voor evenwicht en er zijn een hele boel varianten van symbolen daarvan.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het symbool van de boom:

De boom is een symbool voor het leven zelf. Met haar wortels en haar takken staat zij voor verbinding tussen hemel en aarde. De boom staat, in al haar zijn, ook voor stabiliteit, evenwicht en harmonie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top, ik bedoel inderdaad dit soort symbolen en dan specifiek de onderste! Hoe heb je deze gevonden als ik vragen mag? Want als ik op google afbeeldingen op symbool evenwicht zoek vind ik hem dus steeds niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zocht op google met: boom, evenwicht en symbool. De eerste staat bovenaan bij afbeeldingen, de andere wat verder naar beneden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Een boom staat meestal symbool voor opleiding.

De boom is daarvoor gekozen omdat vanuit een zaadje van een paar gram een kolos van menig kilogram kan ontstaan die geworteld is in een goede basis.