Waarom verschuiven fotolijsjes van mijn overleden opa?

Mijn opa is overleden in 2008 en zie hem regelmatig heb fotolijsjes van hem maar die verschuiven waarom verschuiven de foto lijsjes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
woon je bij een drukke weg of spoorlijn?
Ivana
9 jaar geleden
Of in Groningen?
Kristal
9 jaar geleden
Het mag duidelijk zijn jrw, dat jij twee zaken verbindt: je overleden opa en zijn foto's die verschuiven. Op zich niet zo gek, want je hoort wel vaker dat mensen die zijn overgegaan op die manier hun aanwezigheid kenbaar zouden willen maken aan de nabestaanden.
Of dat ook bij jou en je opa geldt weet ik natuurlijk niet.
Vooral ook omdat je zeg dat je hem regelmatig ziet.
Er vanuit gaande dat dat zo is (discussies genoeg gevoerd op GV over dit onderwerp of dat kan of niet), waarom zou hij dan ook nog die lijstjes verschuiven?
Ritsuka
9 jaar geleden
doe zijn foto eens in een ander lijstje, of zet het lijstje op een andere kast. wat gebeurt er dan?

Antwoorden (2)

Waardoor de fotolijstjes verschuiven is zo niet te zeggen. Er zijn veel mogelijke oorzaken.

Je kunt bijvoorbeeld denken aan trillingen. Harde muziek kan al genoeg zijn, maar ook lopen in huis kan trillingen veroorzaken.

Als de lijstjes in de buurt van een kachel of radiator staan die (op de "ouderwetse" manier) aanslaat en afslaat, kan de continue afwisseling tussen warm en koud er ook voor zorgen dat een fotolijstje gaat "wandelen".

Een voor de hand liggende oorzaak is natuurlijk een kat, als je die hebt.

Een andere mogelijke oorzaak is een huisgenoot. Dat kan een huisgenoot zijn die de boel regelmatig afstoft en daarbij het fotolijstje net niet precies op dezelfde plek terugzet. Of een huisgenoot die ergens bij moet achter het fotolijstje, maar die daar net niet bij kan, en dus bij het strekken van de arm het fotolijstje een klein duwje geeft.

Een oorzaak die vaak over het hoofd wordt gezien is een kind, meestal in de puber-leeftijd. Als bijvoorbeeld een puberend zoontje doorkrijgt dat jij voor een raadsel staat wanneer hij elke avond het fotolijstje een halve centimeter verschuift, kan dat voor hem een stimulans zijn om daar vooral mee door te gaan.

Er zijn vast nog meer mogelijke oorzaken te bedenken. Hopelijk heb je iets aan de hier genoemde.

PS.
Waarom je je overleden opa noemt is me een raadsel. Als je een foto van de Domtoren van Utrecht in het lijstje zou doen, zou het lijstje op dezelfde manier verschuiven. Tenzij natuurlijk een puberzoontje de oorzaak is.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor het antwoord het zijn aleen de foto's waar hij op staat en heb geen kat of puber dus dat kan het niet zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verder zelfde type lijstjes en plek?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn verschilende lijsjes maar ze staan op de zelfde plank maar aleen de foto's van de afbeelding van me opa verschuiven
Cryofiel
9 jaar geleden
Er zijn nog een boel mogelijke oorzaken over... Er is geen reden waarom de kleur van de pixels en de verdeling van de pixels over het beeld een verschil zou maken. Vandaar dat je ook een foto van de Domtoren in het lijstje zou kunnen doen; het lijstje zou dan op precies dezelfde manier gaan verschuiven (probeer maar eens).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wel goeie inderdaad ik ga kijken of het werkt
Bedankt
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wahaha nou ik ben benieuwd...want eigenlijk weet ik wel waarom deze vraag gesteld is, en welk antwoord VS graag wil horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, bijna alle mogelijkheden genoemd, om precies te weten waar het lijstje eerder stond, zal je een afdruk of iets dergelijks moeten maken, zodat je het lijstje steeds op dezelfde plek terug kunt zetten. Ik ben er heel erg op dat dingen op dezelfde plek staan, toch lukt dat bijna nooit op de mm af.
Erna55
9 jaar geleden
@cryofiel
+
" Er is geen reden waarom de kleur van de pixels en de verdeling van de pixels over het beeld een verschil zou maken."
Prachtig !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
cryofiel, weet je zeker dat het digitale foto's van opa zijn?
Cryofiel
9 jaar geleden
a) Dat maakt niet uit. b) Je gaat in op een onbeduidend detail, en je laat de
strekking van het geheel ongemoeid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Cryofiel, omdat ik niet geloof dat Opa boven zich bemoeit met zijn foto's beneden, is mijn vraag over een onbeduidend detail natuurlijk niet serieus bedoeld. Heb er geen ::)) bijgezet, ging ervan uit dat jij dat wel begreep.
Cryofiel
9 jaar geleden
Je moest eens weten hoeveel mensen zulke dingen wél serieus geloven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik maar al te goed en dat mogen ze geloven. Als ze uitleg vragen over hetgeen zij denken te zien, kan ik die vraag niet beantwoorden, omdat ík het niet geloof.
Cryofiel
9 jaar geleden
En daar zit nu precies het verschil. Als iemand gelooft dat de golven op zee worden veroorzaakt door een zeegod die in een goede of slechte bui is, en die persoon vraagt waar de golven ontstaan - dan kan jij die vraag dus niet beantwoorden. Ik kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor, zo'n vraag kan ik heel goed beantwoorden, want daar weet ik het een en ander van.
Als die ander blijft geloven dat Neptunus er iets mee te maken heeft, dan vind ik dat best. Mijn zegen heeft tie. Cryo ik heb je visies met veel interesse gelezen, ik ga nu weer proberen te koken, voor mijn man, die nog steeds ernstig ziek is.
Van mijn kant dus discussie gesloten.
Cryofiel
9 jaar geleden
Net nu er een gesprek dreigt te ontstaan waarbij we elkaar verstaan, knijp je er tussenuit. Waarom?
Even uitgaande dat jij je overleden opa ook inderdaad regelmatig ' ziet' liggen het verplaatsen van zijn foto lijstjes enigszins in de lijn van je verwachtingen.
Overleden dierbare en anderen hebben ook mijn grote belangstelling, omdat ik er soms ook mee ' werk' .
Maar nooit heb ik iets zien verplaatsen, bewegen, ander kleur zien aannemen of wat dan ook.
Maar hooggevoelige mensen krijgen nu eenmaal heel veel informatie binnen, gevraagd en niet gevraagd, die hun eigen belevings- wereld behoorlijk in de war kan sturen, zo erg zelfs, dat de persoon dingen denkt waar te nemen die niet bestaan.
Hun hoog-gevoeligheid, hun ervaringen, hun wens denken, hun emoties, kunnen totaal door elkaar heen gaan lopen, waardoor hun eigen brein met ze op de loop gaat.
Zo kan je dingen gaan zien die er niet zijn, geuren ruiken die er niet zijn, ja stemmen gaan horen die er niet zijn, zelfs kleuren lijken even te veranderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kristal
9 jaar geleden
Ha Ed ;-). Je hebt gelijk, dat kan gebeuren wanneer hooggevoelige mensen niet in balans zijn. Wanneer zij wel in balans zijn en met hun hooggevoeligheid om kunnen gaan kan het ook zo zijn dat zij geuren ruiken die anderen niet kunnen ruiken, een stem horen van iemand die overgegaan is, die door anderen niet gehoord wordt. Dat de opa zich laat zien én lijstjes verplaatst begrijp ik niet zo. Tenzij het tijdens opa's leven op aarde ook al zijn aard was om veel aandacht te trekken ;-).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijft nogal rustig bij mijn antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neutraal antwoord Ed. +