als iemand geesten ziet kan het fantasie zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
als nu iemand geesten ziet meerdere keeren is het dan nog steeds fantasie!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Je kunt het ook verbeelding noemen en soms zelfs dronkenschap. Ze zien in ieder geval iets,wat ze niet kunnen zien,omdat het simpelweg er niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je in bepaalde zaken gelooft ga je ze ook zien. Wanneer ik geloof dat mijn huis is "haunted" dan hoor ik in elk kraakje een geest. Of wanneer ik een windvlaag voel dan is het oma die langsloopt.
Nee ik geloof er niet in dus zal ik ze ook nooit zien.

Daarom denk ik dat de mensen die ze wel zien ze eigenlijk alleen maar in hun hoofd zien en dat ze een "skeptische" als ik nooit zullen aantonen wat ze hebben gezien. Ik zal in ieder geval nooit wat zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een medium /paragnost dat helderZIEND is ziet ze ook voortdurend
Dus dat heeft bij hen niets met fantasie of 'geloven in' te maken. Is gewoon een feit. Een gave die de meeste mensen niet hebben.
Vraag anders aan Irma wat er aan de hand is. Zij kan je verder helpen.( antwoord geven)

Gegevens kan je vinden op :
http://geneotsa.webklik.nl

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een hallucinatie zijn.
Je bent dan er van overtuigd iets te zien (in dit geval), wat er in werkelijkheid niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef hierop hetzelfde antwoord als altijd: ga naar de dokter, er kan een psychose aan zitten te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn er van overtuigd dat ze met overledenen kunnen communiceren. Anderen slikken er pillen tegen omdat ze het een hallucinatie vinden. Dit is wat anders dan een fantasie. Ze beleven het echt. In feite maakt het niet zoveel verschil. Een halucinatie hoeft niet altijd ongezond of verstorend te zijn. Het heeft niet altijd behandeling nodig. Er zijn mensen die rust ervaren door een verschijning. Je ziet dat vaak bij oudere mensen die nog even hun overleden partner zien en daar berusting bij vinden. Het maakt niet uit of je het dan een verschijning of een hallucinatie noemt. Zij ervaren het als echt en goed. En daar gaat het om.

Natuurlijk kan het ook gebeuren dat iemand verzint dat hij geesten ziet. Dan is het een fantasie, maar ik denk dat dat niet veel voorkomt. Mensen die zeggen dat ze geesten zien, zijn er ook van overtuigd dat ze ze zien, wat de oorzaak of aanleiding daarvan ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten kan je zien als je overspannen bent.
Geesten kan je zien als je stopt met bepaalde medicijnen.
Geesten kan je zien in je dromen.
Geesten kan je zien als je een groot drankprobleem hebt.
Geesten kan je zien, als je in een psychose raakt.
Geesten kan je zien als je ziek in je hoofd bent.

En een heel enkele keer, kunnen sommige van ons een echte geest zien, niet met een wit laken, vaak vormloos, transparant en meestal grijs.
En een heel, heel, heel enkele keer lijkt een geest op een persoon.

En zie je hem meer dan eens, ook dan is alles hierboven nog steeds mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
conqie, wat een geweldige reactie van je, allereerst bedankt voor je steun en mooie woorden.
G.V. is voor mij een soort atractie park, waar ik met beleid hindernissen probeer te nemen, en na iedere botsing weer wat geleerd heb, zodat ik mijn volgende hindernis nog meer tactvoller probeer te nemen, maar ondertussen niet de boodschap vergeten te vertellen die ik heb.
Op het spiritueel gebied is het eindeloos, bij zowel de voor als tegenstanders.
Graag wil ik toch een goed antwoord geven aan de geinteresseerde, zonder de tegenpartij niet direct in het harnas te jagen.
Dat kan alleen maar denk ik, als je ook de tegenpartij kan begrijpen en weet hoe ze denken en hoe ze zullen reargeren, je moet ze geen wapens in handen geven om je zelf te laten slaan, je moet ze eerder afpakken.
Vaak ben ik in het voordeel omdat ik de ander kan invoelen en weet hoe ze gaan reargeren en zeggen.
Dat doe ik ook wel eens bewust om een goede waardevolle discussie uit te lokken en ook anderen er bij te betrekken die normaal een afwachtende houding aan nemen.
Bij het plaatsen van een antwoord of reactie, voel ik al de weerstand die er aan gaat komen, deze is soms zo heftig dat ik er zelf van schrik en overweeg het maar te verwijderen, maar iets ( gids ) in me zegt dan, laat maar staan, je kunt ze wel aan, laat ze maar komen!
En dan tel je vaak na een paar dagen 50 60 reactie's op je antwoord, dat was dus wat ik aan voelde komen.
Dus ben ik altijd in het voordeel.
Dat contact met je oude kat herken ik maar al te goed, ze "vertellen" je gewoon wel wat ze willen, ook onze twee honden doen dat.
Was enige weken geleden op een verjaardag, toen de hond die daar was en al maanden ziek was, voor me ging zitten en me alleen maar aan zat te kijken, heel strak in mijn ogen. Ik hoorde/ voelde * help me* heb hem bij me genomen en hem vast gehouden, de hond bleef heel stil staan, ik voelde zijn wanhoop en niet begrepen worden, werd er emotioneel van, zo midden in een kamer met visite, niemand zag het echter, de volgende dag, werd er me gevraagd* heb jij wat met mijn hond gedaan?*
Hij is ineens beter! Wauw, kippenvel ( nu weer)
Hij is weer kilo's aangekomen en heb weer zin in het leven.
Dit moest ik even aan je kwijt, fijne dag nog en bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Het kan inderdaad fantasie zijn d.m.v. psychoses.
Ik zelf heb er last van.
Ik heb van kleins af aan geesten gezien en geloof daar enorm in. Maar ik heb ook een psychose stoornis.
Het is heel moeilijk om voor jezelf erachter te komen wanneer het echt is en wanneer ik psychotisch ben.
Ik kan nu het verschil wel inzien, maar het is ook zo dat ik echt hoor en zie, en door mij niet af te sluiten in een psychose terecht kom.
Bij het GGze gooien ze het altijd meteen op een psychose maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.