Ik heb de indruk dat de mensen bij gv bovengemiddelde spirituele interesses hebben. Klopt dit?

En daarmee bedoel ik spirituele interesses in de brede zin

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Allereerst is er geen grens te trekken waar het spirituele begint en waar het eindigt. Het is een wezelijk onderdeel van de natuur en daar gaan ook vragen over. Verder denk ik dat er maar een klein groepje mensen zich hier voor in zet, waardoor je het idee hebt dat er maar weinig zijn. Er is ook een groep die er wel mee bezig is, maar moeite heeft met de juiste vragen te stellen of te beantwoorden. Ook zijn ze bang om kritiek te krijgen of extra antwoorden te moeten geven op reacties. Dus zeggen ze maar niets. Dan is er ook nog het groepje van de twijfelaars, wat is er nu wel of niet waar, die stellen helemaal geen vragen, maar zijn wel geinteresseerd in het spirituele. Doordat de laatste tijd de vragen nogal opvallen door extreme antwoorden vallen ze meer op of blijven ze langer hangen in het geheugen. Door vragen te stellen over dit onderwerp zijn er wel meer vragen gekomen, dus is het wel bespreekbaarder geworden als je het zo bekijkt is het toegenomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat geldt niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die graag antwoorden zijn denk ik bovengemiddeld graag vaak met filosofie bezig en willen graag ook de mening van anderen horen. Discussie is goed (beter dan slaan), dus GV is ook goed ;).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja en nee.
Ik heb de indruk dat veel filosofische vragen bij spiritualiteit staan, maar ik kan me vergissen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wellicht hebben de mensen bij GV bovengemiddelde interesses. Maakt niet uit in welk veld.

Hoezo? Kun je toelichten waarom je denkt dat juist die spirituele interesse meer bovengemiddeld is dan andere interesses?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ben zeer geinteresseerd maar tegelijkertijd ook buitengewoon sceptisch

ik zie dat de duimen-naar-benden-kabouter hier ook weer langs is geweest, ik zal hem neutraliseren met een thumbs-up.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor hoe kom je daar nu bij...
dus voor mij klopt dit niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik in ieder geval niet. Ik denk ook niet dat er gemiddeld gezien t.o.v. de Nederlandse bevolking hier nu meer mensen zijn die interesse hebben voor het spirituele. Volgens mij zijn spirituele onderwerpen makkelijker om een vraag over te "verzinnen". Ik zie een hoop vragen die mensen stellen alleen maar om ook eens een vraag te stellen. En het is veel moeilijker om een goede vraag over iets te stellen waarop een exact antwoord is te geven, dan waarover allerlei mensen hun mening of visie over kunnen geven. En met goede vraag bedoel ik dan in dit geval een vraag waarvan het antwoord niet binnen 5 minuten is terug te vinden door even te googlen.
Hetzelfde geldt voor het geven van antwoorden. Het is makkelijker om even punten te krijgen (voor diegenen waarvoor dat het belangrijkste is helaas), door op dergelijke vragen antwoorden te gaan geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk de antwoorden op vragen over 'gewone' huis/tuin/en keuken-onderwerpen kun je vaak wel op wikipedia en zo vinden....
Bij 'spirituele' vragen lijkt dat wat anders te liggen... vandaar dat het lijkt dat veel vragen daar over gaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de mensen hier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, eerder bovengemiddeld veel vrijetijd denk ik... :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de meeste, onbeantwoorde vragen in deze en vergelijkbare sectoren liggen.