Hoe is het mogelijk dat iemand in een bepaalde spirituele situatie, een ander taal gaat spreken?

Vandaag was er iemand bij me, die onder bepaalde omstandigheden een andere taal sprak, het is opgenomen en na veel zoeken bleek deze taal inderdaad te bestaan, zelf wist ze niet wat ze zei!
Is dit een bewijs van een vorig leven?
Zo niet, hoe is dit dan te verklaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt wel op 'spreken in tongen'.
bijzonder, dat de taal ook bestaat in de situatie die je beschrijft. heel apart.
vanuit een vorig leven zou dat misschien kunnen..
de verklaring is een gissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En welke taal was dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oude nog bestaand taal uit midden Amerika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat maak jij toch allemaal wonderlijke dingen mee... hier gebeurt nooit veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijzonder Ed. Mooie vraag+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een link naar een literatuurstudie over Glossolalie. http://www.apologetique.org/nl/artikelen/mens/antropologie/RS_glossolalie_literatuurstudie.htm ook hier niet een antwoord op alles wel veel info en bronnen.

Het beste antwoord

Het is heel goed mogelijk dat wanneer iemand in een trance raakt of een lichte hypnose toestand, zij de taal gaan spreken die zij in een vorig leven spraken.
Zij hebben of beleven dan 'spontaan' een vorig leven.

Ik heb zelf ooit tijdens een sessie, energie oppikken uit een foto, je kent het wel, turks gesproken, ik wist ook niet wat ik zei, alles werd opgeschreven zoals ik het zei. Bij na vraag bleek het een verhaal te zijn over de desbetreffende persoon die op de foto stond. Deze persoon had een relatie in Turkije gehad en alles wat dat verhaal vertelde klopte exact!

Was wel een zeer vreemde ervaring maar heel bijzonder toen we begrepen wat er gezegd werd.

In de bijbel staat; Onder ons zullen mensen in 'ander tongentaal' spreken en voor mijn gevoel, wordt dit daarmee bedoeld.

Of dat wat jouw vraag betreft een bewijs is voor een vorig leven? Ik geloof het zeker Ed. Heb zelf ook regressie ondergaan en vorige levens mogen zien/voelen/be-leven.

Toegevoegd na 4 minuten:
‘ander tongentaal’ spreken'

Moet zijn; 'Met andere tong spreken.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit klinkt als een prachtig geval van xenoglossie.

Om mijzelf het typen van een lang verhaal (doe ik al veel te vaak...) te besparen, volsta ik met het verwijzen naar onderstaande bronnen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ed,ik heb als ongelovige er maar één verklaring voor: Je bent er ingetuind. Sorry, dit zal wel weer de nodige minnetjes opleveren,maar zo zie ik het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel goed. Dit fenomeen staat al beschreven in de bijbel, waar de heilige geest werd uitgestort over de discipelen, waardppr ze in andere talen begonnen te spreken.
Iedereen kon toen de toespraak verstaan.
Als je de geest krijgt wordt je zo vervuld door liefde en een zeer krachtige energie, zodat je weet wat je moet zeggen, en je de neiging hebt om op te stijgen.
Ook heb je je tong dan niet meer in bedwang, zodat je inderdaad in andere talen kunt gaan spreken.
Voor een niet gelovige is dit wartaal, maar voor mij werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beschouw het ook als hetzelfde dat je zomaar iets uitspreekt welke heel erg wijs is en jij die kennis niet hebt. Zo heb ik meerdere keren iets gezegd wat ik nog niet eerder heb geleerd of gehoord in dit leven.
Het kwam eruit alsof ik het niet zelf was die sprak. Zoals Ed dan zegt, dat het mijn gids is die spreekt.
Ter plekke ben ik achteraf altijd weer verbaast, maar zat ik weer in mijn praatstoel en was volledig verbonden met de aarde en kruin.

Zoals mensen ook briljante ideeen krijgen voor een uitvinding of een oplossing voor hun probleem.
Welke in de reacties met bastanovum duidelijk is geworden (bij mijn antwoord op de vraag van Jacob: http://www.goeievraag.nl/vraag/gelovigen-sceptici-fundamenteel-verschil-karakter.73652#422195)

Zo hoor je ook veel kleine kinderen iets zeggen wat zij nog nooit hebben gezien, geleerd, of gehoord.

Het hoeft dan eigenlijk nog niet eens vanuit het vorige leven te zijn. Het kan ook vanuit de spirituele wereld komen (gidsen en begeleiders).

Hiermee geloof ik echt dat alle wijsheid en kennis van de hele wereld, al IN je zit. Kennelijk dan ook een andere taal.
Alleen al omdat jij zelf een onderdeel bent van het grote geheel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi GD! +! Ik zeg ook wel eens een woord waarbij ik het woordeboek moet raadplegen, heel bijzonder, dank voor je mooie antwoord, hebben we allemaal wat aan! Heb je mijn laatste mail wel ontvangen? Niks moet hoor maar was nieuwsgierig of het goed overgekomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed dat we met elkaar
iedereen op aarde
alles weten, wat er te weten valt.
wat denk jij gdano?
Ja dit is zeker het bewijs van een vorig leven.
Als die vrouw bij bewust zijn absoluut geen benul heeft van wat ze zegt dan zal dat ook wel zo zijn.Wat heeft ze eraan om je voor de gek te houden?
Waarom zou reincarnatie niet bestaan?
Ik droom s nachts zo vaak over van alles en nog wat.
En een medium kon mij vertellen dat de dingen die ik snacht (meestal ervaar als nachtmerries) droomde, voortkwamen uit mijn onder bewustzijn. Dingen die mijn geest (ziel )nog onthouden heeft uit mijn vorige levens.

Zonder dat dat medium mij kent of mij voor die tijd heeft kunnen observeren of wat dan ook kwam ze met mijn dromen op de proppen.
En als ik iets ook maar on interessant vind om te doen,dan zijn het wel mijn dromen rond vertellen aan de mensen om me heen. Dat zijn dingen die ik dus heel graag voor me hou.
Maar toch kon zij ze me redelijk gedetailleerd vertellen. ( heel appart)
Mijn dromen ( uiteraard niet allemaal maar toch de meesten kennelijk wel) zijn dan ook niet echt dromen maar meer herinneringen van mijn geest uit een vorig leven. Zo vertelde ze me dat.
En zo wil ik het dus ook heel graag geloven ja.