Voel vaak een soort van vinger die me masseert net boven mijn neus ( derde oog) wie of wat is dat?

Vaak als ik relaxt op de bank lig of ga slapen voel ik een soort van magnetische gevoel een vinger wat heel zacht daar streelt... tis een heel relaxt en fijn gevoel maar wie weet wat dat is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je voelt de dynamiek van je derde oog chakra.
Dit is een ronddraaiende energie cirkel die ervoor zorgt dat jouw levensenergie overal tot uiting komt. Je hebt waarschijnlijk veel energie vanuit deze chakra (dan is deze chakra jouw innerlijk leidende chakra), waardoor hij wat meer prominent door jou persoontje gevoeld kan worden.
Het is mooi en een goed teken dat je je chi kan voelen, het betekent dat je dichtbij je lichaam staat en dus dat je dichtbij jeZelf staat!
Een aantal woorden uit jouw innerlijke vocabulaire: (just checking!)

Respect
discipline
ordelijkheid
Perfectionisme
harmonie

Teleurstelling
Wereld willen verbeteren
Coach
Ongevraagd goedbedoeld advies

Mochten deze woorden inderdaad passen bij jouw persoonlijkheid dan mag je er een weddenschap op houden dat je derde oog chakra je innerlijke leider is en je ziel dus de kleur indigo heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een spiertje dat een beetje trekt. Kan ook op andere plaatsen voorkomen trouwens. Is inderdaad niet per se een onaangenaam gevoel.

Ongetwijfeld ga je in deze draad ook een hoop onzinantwoorden krijgen over derde ogen, chakra´s en weet ik veel wat voor vage rimram nog meer, maar het is gewoon het spiertje tussen je wenkbrauwen. Lekker van genieten, niet moeilijk over doen.

Het is een beetje te vergelijken met het ´trekken´ dat je ooghoek (of je been, bijvoorbeeld) kan doen als je wat moe bent of precies de juiste spanning op de spier hebt. Alleen door de plaats en het formaat van het spiertje, voelt het een beetje anders. In ieder geval is het niks om je zorgen over te maken, maar ook niks om je het hoofd over op hol te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een spiertje trilt en Die "vinger" beweegt verschillende kanten op... langzaam,snel,rondjes en recht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, het is een spiertje. De tussenwenkbrauwspier of hoe dat kreng mag heten. Het is een wat tintelend gevoel, inderdaad alsof iemand anders het aanraakt.
Maar je vraagstelling suggereert eigenlijk al dat je een dergelijk eenvoudig antwoord helemaal niet horen wil.
Jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar Marleen, hoe kún je zomaar een antwoord geven vanwege de waarschijnlijke juistheid in plaats van op basis van wat de vraagsteller wil horen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suzy: LOL
Marleen: Duidelijk, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, zo zit dit beestje nu eenmaal in elkaar ; als iemand een overduidelijk hiaat in kennis heeft wil ik dat graag vullen, maar dan wel graag met correcte informatie, en niet met zweefkolder.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het probleem is dat zweefkolder juist de *oorzaak* is van een hiaat in kennis. Zweefkolder zorgt ervoor dat je *alleen* nog maar zweefkolder toelaat. Je werpt een schild op tegen alle andere ideeën. Het is alsof je oogkleppen opzet, die je behoorlijk strak afstelt. Je ziet nog maar een fractie van de werkelijkheid, maar je verkeert in de waan dat je juist "alles" ziet. Daardoor dringen normale gegevens niet meer door. Op die manier ontstaat een steeds groter wordend gat in iemands kennis. De schilden tegen alle andere geluiden werken behoorlijk effectief. Probeer maar eens bij iemand die iets paranormaals gelooft, door te vragen. Meestal doen ze uitspraken die bepaalde consequenties hebben, of die iets betekenen voor een gerelateerd deel van de werkelijkheid. Vraag ze daarover dóór, en ze zullen geïrriteerd raken. En uiteindelijk boos worden. Terwijl je alleen maar vraagt naar méér kennis, zonder aan te vallen, zonder zelfs maar ergens tegenin te gaan. Maar ja, dat dóórvragen, dat verbreedt de visie. Dat leidt tot inzichten. Inzicht is de aartsvijand van het paranormale geloof. Daarom dient alles wat dreigt tot inzicht te leiden, zo snel mogelijk te worden afgeweerd.
rose
13 jaar geleden
blub bloeb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo.. interessante visie.
maar, geldt dit "schild opwerpen" niet voor alle partijen?
Datgene [willen of kunnen] zien / horen wat jou na staat of jouw overtuiging is?
Cryofiel
13 jaar geleden
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Het enige wat ik kan vertellen, is dat ik besloten heb dat het goed is de werkelijkheid te leren kennen, en dat de werkelijkheid altijd *boven* mijn voorkeur gaat. Dat wil zeggen dat ik mij naar de werkelijkheid wens te richten, ook als die werkelijkheid in mijn ogen ongewenst is. Ik probeer dat te bereiken door zo veel mogelijk informatie mee te nemen, zo goed mogelijk rond te kijken, en zoveel mogelijk visies aan te horen. Maar inderdaad, het zou natuurlijk altijd kunnen dat ik, onbewust, toch heel selectief bezig ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we denken aan het ‘derde oog’ komen er verschillende dingen bij ons op. Sommigen zullen het misschien in verband brengen met dieren zoals leguanen of de oude brughagedissen uit Nieuw Zeeland die nog steeds een functioneel derde oog hebben, ook wel de pijnappelklier genoemd. Het resultaat van hedendaags wetenschappelijk onderzoek bevestigt de mogelijkheid dat dit orgaan het eerste in de natuur voorkomende oog was, in het bijzonder bij de gewervelde dieren en de mens. Men staat hier voor veel raadsels omdat de wetenschap de exacte functie van de pijnappelklier nog niet kent. Microscopisch onderzoek heeft uitgewezen dat deze uit cellen bestaat die de duidelijke kenmerken hebben van de staafvormige lichtgevoelige cellen die in het netvlies voorkomen en een aanwijzing zijn voor de mogelijke oorspronkelijke functie als een gezichtsorgaan. De pijnappelklier blijkt signalen te ontvangen uit het hersengebied die direct worden beïnvloed door de prikkels die langs de gezichtszenuwen lopen, en ze scheidt het hormoon melatonine af dat ook voorkomt in het netvlies van de twee ogen. Het blijkt dat dit hormoon een rol speelt in het 24-uurs ritme, of de slaap-/waakcyclus, een proces dat wetenschappers nog niet volledig begrijpen. In de theosofische literatuur wordt echter gesteld dat deze klier aan de schedelbasis met de grootte van een erwt, naast haar fysiologische functies een belangrijk psychofysiologisch centrum of chakra is dat een rol speelt bij werkingen zoals helderziendheid en intuïtie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een ontspoord jeugdpuistje,dat op zijn beurt het voorhoofds/neusspiertje aanzet tot zachtjes trillen.
Derde ogen onstaan pas na je 70e jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij ze ooit gezien bij jongere mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en nu treedt de "vieze" cirkel in werking, dat komt omdat je nog geen 3e oog hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout,fout,fout!!! 3e ogen hebben nooit en te nimmer een opticien nodig,omdat zij slecht spirituele blikken werpen en spirituele indrukken ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ligt te neder tussen de lammetjes en de leeuwen. Ik heb geen idee, wat jij in het dagelijkse leven doet, maar wil dat ook in het hiernamaals blijven doen? Als je er überhaupt wordt toegelaten.
Misschien toch een buitenaards (b) geestje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je [onbewust] de wens hebt, of zo gefocust bent om "iets te voelen" dat je het ook daadwerkelijk voelt.

Je ergens op focussen stuur je ahw aandacht naar dat punt en DAT wordt dan nog meer voelbaar aanwezig, met de jouw omschreven verschijnselen.

Neem wel aan dat het meerder dingen zou kunnen zijn. Jij bent diegene die het antwoord weet, ook al doen sommigen dat zij het juiste antwoord in pacht hebben.