Klopt het dat er tijdens " het slachtfeest/offerfeest" schapen gestolen worden?

Volgens een maat van mij waren er bij ons in de buurt iets van 30 schapen vermist/gestolen, maar is er iets van bewijs over te vinden of is het nergens mee te onderbouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

ja dat kan kloppen
er zijn mensen die de dieren stelen om te offeren
op de boerderij waar ik gewerkt heb zijn ook een keer 3 schapen gestolen vlak voor het offerfeest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

Je hoort het elk jaar weer, dat schapen vermist worden en autosporen gevonden. Maar ook dat niet het gehele schaap wordt meegenomen, maar ter plekke geslacht, en het niet bruikbare wordt achtergelaten.
13 jaar geleden
ja we zijn 2 jaar geleden er zelf getuige van geweest, dat uit een dierenpark de schapen werden gestolen, gelukkig hadden we de kentekens opgeschreven, en direct gebeld..de schapen waren gered, toen is er een burgerwacht bij het parkje gezet, om te voorkomen dat het weer gebeurde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het "klopt" natuurlijk niet. Het stelen van een dier is ook volgens de regels van de Islam niet toegestaan. Dus je enerzijds aan de Islam houden door een schaap te slachten klopt niet met het feit dat je het schaap gestolen hebt.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de islam kan je alleen stelen van andere islamieten...
ja ik heb ook al meerdere jaren achter elkaar gehoord dat het gebeurt, ik maak me daar altijd ongerust over, ik heb zelf schapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt absoluut het is hier in de regio altijd raak als we weer in de periode voor het offer feest zitten ieder jaar is het zo dat er her en der schapen gestolen worden het is heel triest voor mensen die een paar hobby schapjes hebben en s'ochtens ontdekken dat het weiland leeg is