Hoeveel glazen bier mag je drinken als je één jaar je rijbewijs hebt?

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik erna wil rijden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
100% BOB, 0% op. Als je niet hoeft te rijden mag je zoveel zuipen als je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem je verantwoording: DRINK NIET! althans geen alcohol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag zoveel glazen maltbier drinken als je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mooie uitspraak vind ik nog steeds; "Ik rij niet want ik moet nog drinken"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook bob zijn en drinken. Wij noemen dat: Bezopen Onder Begeleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar iemand anders laat rijden dan :)
Ivana
12 jaar geleden
Wees wijs, begeef je niet op glad ijs, met drank op achter het stuur is ronduit stom en onvolwassen.

Antwoorden (5)

Net zoveel als je wilt, als je maar niet gaat rijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je wilt rijden hangt het promillage erg af van het feit of je man of vrouw bent, dik of dun en hoe snel je drinkt. dus beter van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik wel wil rijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga uit met 1 biertje. Aan het begin van de avond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 'moet' drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, letterlijk wat ik wilde antwoorden. +
De standaardnorm is 0,5 dit komt overeen met twee biertjes. Voor beginnende bestuurders is het -meen ik- 0,2. Dus minder dan één biertje.

Dus...dat wordt coladrinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0,2 promille is per persoon verschillend, man vrouw dik dun etc. Echter klopt het wél. 0,2 is de norm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar heb je op zich gelijk in. Maar de vertaling 0,5 = 2 drankjes is de gangbare vuistregel. Als je dik bent, zou je meer kunnen drinken, maar echt verstandig is dat niet. 2 glazen is een harde grens. Als je dan gaat lopen redeneren kom je op gegeven moment tot de conclusie dat je met zes ook wel kunt rijden...om vervolgens een agent tegen te komen die minder goed in wiskunde is dan jij en je dus een bon geeft.
Dan mag je een glas bier drinken per ongeveer drie uur. Beter is om helemaal geen alcohol te drinken als je moet rijden. Naast wat mag of niet mag, alcohol heeft altijd invloed op je gedrag. En dat is niet altijd ten goede. Je gaat meer risico's nemen (bijvoorbeeld harder rijden), je gaat langzamer reageren, en je gaat minder zien (letterlijk). Allemaal factoren die het risico op een ongeval doen toenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk mag je helemaal geen bier drinken, aangezien ieder mens al een zeer laag alcoholpromillage in z'n bloed heeft. Drink je dus een glas bier, dan is de kans al vrij groot dat je over de 0,2 heen zit. Wees dus slim en druk helemaal niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wil rijden, moet je niet willen drinken.

Als je wilt drinken, moet je niet willen rijden.

Je 'mag' 0.2 promillage alcohol in je bloed hebben met 1 jaar een rijbewijs. Dit wordt na 5 jaar 0.54 promillage.

"Hoeveel is 0,22‰? Heel weinig. Het betekend meestal dat je nog niet eens één biertje mag drinken. Dus als je gaat rijden: niet drinken! Of neem een Bob mee.

Bij motorvoertuigen zie je bij "beginnend bestuurder" na 0,80‰ EMA staan. Dit betekend dat er een zwaardere maatregel dan een boete om de hoek komt kijken: de gevreesde EMA-cursus."

Voor boetes en meer informatie hierover:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/38179-puntenrijbewijs-voor-beginners-wat-mag-wel-wat-mag-niet.html
http://www.18jaarwatnu.com/puntenrijbewijs.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie het ook even zo:

Stel je hebt niet gedronken. En er gebeurd wat, dan baal je heel erg en zal je als het ernsitg is, al jezelf moeten vergeven.

Setl dat je wel drinkt en er gebeurd wat. Dan zou je toch bij jezelf denken: "Waarom moest ik nou zo perse dat biertje (extra) drinken?"