hm.. datis erg afhankelijk van het land waarin je leeft. In nederland:

Vrouwen leven gemiddeld 4,3 jaar langer dan mannen

In 2007 was de levensverwachting bij geboorte 78,0 jaar voor mannen en 82,3 jaar voor vrouwen (zie figuur 1). Vrouwen leven dus gemiddeld 4,3 jaar langer dan mannen. De resterende levensverwachting op 65-jarige leeftijd is voor vrouwen gemiddeld 3,4 jaar groter dan voor mannen (20,0 jaar voor vrouwen en 16,6 jaar voor mannen).

Voor jezelf kan je uit het grafiek je aflezen wat jouw levensverwachting is, op basis van huidige leeftijd.

De oudste mensen op aarde worden rond de 120 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze vraag is al eerder gesteld, zie onderstaande link!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens leeft tot hij doodgaat... En dat is tot 120 jaar nu en wellicht kan dat uitgroeien tot 160 in de volgende decennia... Het wordt steeds langer en die trend zet zich voort... Wie weet waartoe de mens in staat is... 120 is al mogelijk en aan jou om het record te breken...

Misschien ben ik wel onsterfelijk en tot nu toe in me dat al aardig gelukt onsterfelijk te zijn...