Is het wettelijk gezien toegestaan dat een middelbare school een keuzevak aanbiedt, maar daar later toch van af ziet?

School ziet hier van af,omdat er "te weinig" leerlingen voor dit vak hebben gekozen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kunnen ze gewoon doen. Het is niet rendabel om aan een paar leerlingen les te geven en daar een docent voor te moeten betalen. Ze hebben ook de plicht goed om te gaan met het geld dat ze krijgen.

Toegevoegd na 1 dag:
Vaak word dit er ook wel van te voren bij gezegd trouwens. Tenminste, dat was bij mij op school altijd wel zo.
De docenten vonden het vaak minstens zo jammer als de leerlingen, ze hadden zin om dit vak te geven, vaak was het een hobby of iets dergelijks van hen en hadden ze dit vak graag willen geven.

Helaas vraagt de docent hetzelfde loon voor een uur 3 leerlingen lesgeven als 30 leerlingen lesgeven. Voor de school kan dit gewoon niet uit. Helaas.