De meeste mensen noemen het neef of nicht.
Maar de officiële term is tantezegger of oomzegger.

Jouw neef en nicht zijn de kinderen van de broer of zus van je eigen ouders.

Het woord tantezegger/oomzegger wordt echter niet gebruikt in Nederland en voor het gemak zeg je dan dat het je neefje of nichtje is.

Je kunt ook bij de bron kijken. Hij is een beetje cryptisch in elkaar gezet, maar geeft wel leuke duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je neefje of nichtje inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kind heet dan een nichtje of een neefje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, neefje of nichtje. Hij of zij noemt jou dan tante of oom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zie je een overzichtje van alle verwantschappen:

http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/