Wat zijn gevolgen met eigen huis als eigenaar en toch inschrijven in andere gemeente (inwonen ouderlijk huis) ivm uitkering aanvraag ex partner tbv:

inkomen hebbende voor aanvragen nieuw huurhuis etc.

Toegevoegd na 1 uur:
het gaat om eigen huis als enige eigenaar. Ex heeft nog geen woning en uitkering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Je vraag is niet helemaal duidelijk maar ik vat het als volgt op:

Je hebt een huis waar je in woonde met je ex-partner. Inmiddels is de relatie verbroken. Je ex-partner wil een uitkering aanvragen, maar dit gaat niet zolang jullie samenwonen.
Jij gaat dus bij je ouders wonen en laat je daar inschrijven.
Klopt dit?

Je bent niet verplicht om in je eigen huis te wonen. Het nadeel is wel dat je wel verantwoordelijk bent voor dit huis en de financiele lasten dus zult moeten blijven dragen. Je kunt je wel inschrijven in een andere gemeente. Dat staat er los van.
Ik weet niet of je samen met je ex-partner eigenaar bent van het huis. Zet alles financieel op een rijtje en maak daar afspraken over met je ex.
Moet er worden uitgekocht, moet de woning verkocht worden.

Je wilt namelijk niet straks met een grote schuld zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de gevolgen zijn als jullie betrapt worden voor uitkeringsfraude jullie alles mooi mogen terug betalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
urgentie bij scheiding is niet meer, dus zal het heel moeilijk worden...
Als je als enig eigenaar je woning hebt verlaten, en je feitelijk je ex daar laat wonen, kan het wellicht problemen opleveren om haar daar later uit te krijgen en daarbij een redelijke vergoeding voor het wonen door hem/haar te krijgen.
Verlaat het huis niet voordat je goed juridisch advies hebt ingewonnen.