Mag een bedrijf zomaar een bestelling annuleren?

Beste,

Weer een vraag, dit keer weer over de wetgeving. Maar dit keer een ander onderwerp, namelijk financiën.

Ik heb 3 weken geleden bij een vuurwerk winkel voor ruim 250 euro aan vuurwerk besteld. Was helemaal blij, maar ik vertrouwde de hele zaak niet zo en enkele dagen later bleek mijn vertrouwen juist te zijn toen ik me geld terug gestort kreeg, wat netjes is, want normaal gebeurd dat niet.

Nu zit het zo, dit bedrijf, noem de naam niet, privacy wet volgens mij, werd namelijk gek van mijn manier van praten. Oftewel, rare reden. Maar goed, aan de andere kant ook logisch, want had al vele e-mails gestuurd en via hyves contact gelegd, om te vragen hoe t nou zat met hun website en de rest. Dus, logisch dat ze gek werden, maar aan de andere kant, ga dan niet claimen dat je officieel open ben en klaar bent voor business, toch? Maar goed, zelfs met de irritatie die ik soms kan opwekken bij mensen, is een bedrijf hiertoe wettelijk toegestaan?

Nu heb ik al genoeg ander vuurwerk, beter en veel meer. Maar dit zit me toch nog steeds dwars. Want, nu moet ik freaking door het hele land rijzen, om 1 artikel te krijgen die ik heel graag wil hebben. Terwijl anders, t maar 15 minuten fietsen was. Ik ben gewoon benieuwd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K

Antwoorden (5)

Ik zou blij zijn dat je je 250 terug hebt en er verder geen aandacht aan besteden.En ja als een bedrijf iets niet kan leveren mogen ze het annuleren.En ik neem aan dat een mallafide brdrijf was dus je zult geen voorwaarden gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja blijkbaar mogen ze dat, ik vind al heel wat dat je je geld hebt terug gekregen..
zoals jezelf al zegt heb je nu meer en beter vuurwerk.. dus zou ik het bedrijf gewoon vergeten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een bedrijf horendol wordt van een klant die niet gewoon op z'n bestelling kan wachten, dan kan ik me voorstellen dat ze denken: als we straks leveren, worden we nog continu gemaild en dergelijke, daar hebben we geen zin in en geen tijd voor.
Dus misschien is dat de reden dat ze jou als klant weigeren, en ja, dat mag. En 1 klant weigeren betekent niet dat ze niet open zouden zijn.
Misschien was het slimmer geweest om een beetje rustig aan te doen met al je vragen, want nu heb je jezelf in de vingers gesneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag en jij hebt meteen een reden om 250 euro aan het KWF te doneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijk bestaat er geen verbod op het annuleren van een bestelling.

De artikelen lijken niet voorradig te zijn en als gevolg van hun annulering heeft men, volkomen correct, jouw geld, de betaling voor die artikelen, aan jou teruggestort.

Dat men gek van jouw mailtjes werd, lijkt mij voor een bedrijf geen reden om een goede transactie te annuleren.

Ik vermoed daarom dat er andere zaken spelen.

Mogelijk verkocht die zaak (ook) illegaal vuurwerk en verdacht men jou ervan een spion van de overheid te zijn en durfde men om die reden niet met jou in zee te gaan.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen en misschien ook wel omdat je nu òòk wellicht veilig vuurwerk in...je handen hebt.

Groet,

Ton