wat kan ik doen als ik mishandelt ben door iemand. waarbij mijn vinger zwaar is gebrokken. waardoor ik meschien niet door kan gaan met mijn werk. AUB

ik ben laats mishandelt door en ex familie lid. en daarbij heef hij mij mijn vinger zwaar gebroken. daardoor moet ik en operatie ondergaan. en ben ik misschien niet meer in staat om door te gaan met mijn werk. wat kan ik doen met de kosten van de operatie en de tijd dat ik niet aan de slag kan. want ik denk dat ik niet echt serieus bij de politie genomen ben al heb ik het niet over de kosten van de operatie en de bril, fiets ketting kast gehad. graag wil ik tips over mijn recht want ik heb al en advocaat onder arme (niet alleen om deze situatie maar om meer dingen die spellen met mijn ex-vrouw en haar familie.) genomen maar ik ben niet helemaal zeker van mijn rechten. alvast bedankt en graag zo veel mogelijk tips want ik heb het echt nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je kunt het best beginnen met een aangifte wegens mishandeling (Art. 300 e.v. Wetboek van Strafrecht) bij de politie in te dienen.

En aangezien je door deze zaak ook financiële schade hebt opgelopen zou je, zoals hierboven al aangegeven werd, tevens een civiele procedure kunnen aanvangen.

Als de schade om een niet te groot bedrag mocht gaan, kun je ook een verzoek tot voeging bij de rechtbank indienen.

Zo'n verzoek dient om de rechter die de strafzaak behandelt, bij die strafzaak tevens een uitspraak te laten doen i.v.m. jouw schadevergoeding.

Dit laatste scheelt jou, naast tijd en geduld, wellicht ook.. een hoop geld.

Succes met dit alles hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Stap 1 is aangifte doen bij de politie, stap twee is het inschakelen van een letselschade-advocaat. Vergeet bij de politie niet evt. getuigen te noemen of mee te nemen!

Toegevoegd na 1 minuut:
De kosten van de operatie zouden overigens gewoon gedekt moeten worden door je ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan inderdaad via de strafrecht procedure beginnen zoals het antwoord hierboven. maar je zou de schadevergoeding ook via de civielrechtelijke procedure kunnen binnenhalen, deze procedure is echter vaak langdradiger en duurder vanwege het feit dat een raadsman (advocaat) verplicht is in dat geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het ook zo iets alleen ik kreeg in een bus klappe van paar man waarvan 1 met een life hamer op me kop!

Stap 1 van inderdaad aangifte

Stap 2 is wachte of ze schuldig bevonden worden (advocaat al ingeschakelt)

Stap 3 civiele rechtszaak voor schade litteken, kleding onder bloed van 4 mensen, trauma schade