Verplicht om een boete studentenwoningweb betalen?

In de zomervakantie ben ik eerste geworden op een zelfstandige studentenwoning, die heb ik geaccepteerd. Hoorde uiteindelijke pas dat ik daadwerkelijk eerste was geworden toen ik op een maand vakantie was. Resultaat: ik kon niet binnen 2 werkdagen contracten tekenen, etc. en moest de woning tot mijn grote spijt laten gaan! Dubbel pech, want een woning eerst wel accepteren en vervolgens toch niet betekent 150 euro boete.
Belachelijk vond ik dit, dus heb de boete niet betaald (dat betekent dat je niet meer mag reageren op woningen). Ik wil mijn nu uitschrijven bij studentenwoningweb, zodat ik kan reageren op jongerenwoningen bij woningnet. Moet ik dan eerste nog die boete betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Het beste antwoord

Het is m.i. niet mogelijk om onder die boete uit te komen.

1. Toen je je inschreef voor een zelfstandige studentenwoning, zul je vast iets ondertekend hebben. B.v. dat je accoord ging met de regels. Die boete, en de 2 werkdagen, zal daar best bij vermeld geweest zijn.

2. Als je een maand op vakantie gaat, en je staat ingeschreven, dan zou ik me kunnen voorstellen, dat je studentenwoningweb even had ingelicht. Gewoon de boodschap dat je met vakantie ging, en b.v. je mobiele nummer achterlaten, of een nummer van een contactpersoon in Nederland.

Uitschrijven bij studentenwoningweb, zal geen reden kunnen zijn om die boete niet te betalen.

Als je echt niets wist van die regels, je bent er ook niet mee accoord gegaan, en je had het ook niet kunnen weten, dan wordt alles natuurlijk anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dat in de voorwaarden staat, dan zul je die boete moeten betalen inderdaad.

Je kunt ze nog schriftelijk verzoeken om kwijtschelding waarin je je verhaal uitlegt.