rijbewijs verloren mag iemand anders aangifte voor mij doen? dit i.v.m. het feit dat ik op de telex sta voor openstaande boetes.

Wat dus inhoudt dat als ik aangifte zou willen doen op het politiebureau na deze aangifte per direkt aangehouden word mijn advocaat is bezig in samenwerking met de gemeente om tot een oplossing te komen voor afbetalingsregeling dus vandaar de vraag

rijbewijs verloren mag iemand anders aangifte voor mij doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Het volgende staat op de site van de politie:
Aangifte van verlies van paspoort, rij-, kenteken-, identiteitsbewijs en OV-studentenkaart moet altijd gedaan worden op een van de politiebureaus in de regio. De reden hiervoor is dat om aangifte van deze zaken te kunnen doen, uw identiteit moet worden gecontroleerd. Voor het verkrijgen van een vervangend document dient u te beschikken over een Proces Verbaal dat is opgemaakt door de politie, met daarin vermeld het nummer van het verloren document en de afgiftedatum. Deze gegevens zijn verkrijgbaar bij het Stadsdeel of Gemeentehuis. Wat aangeeft dat u het alleen zelf kunt doen ivm het vaststellen van uw identiteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan niet.

iemand die je gemachtigd om dit te doen kan niet bewijzen dat jij de persoon bent van een geldig ID die de gemachtigde op pad heeft gestuurd.

maar er is nog niets, waarschijnlijk herken je wel wat....

overtreden, boetes via CJIB naar jou, acc giro in de bus, herinneringen, verhogingen, de deurwaarder, weer brieven, dan incassokosten, deurwaarder kan het weer terug sturen naar CJIB, dwangmaatregel, 1 ervan is... in beslagname van rijbewijs (oei oei oei!!)

snap het stapje advocaat en gemeente ff niet, maar goed.

hoop dat het een lesje voor je is om het niet meer zover te laten komen, en je verantwoording in het verkeer te nemenm want ze kunnen ook recht hebben om je in gijzeling te nemen, of je auto in beslag te nemen.

als ging de auto nog ze snel, de telex achterhaalt hem wel??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advocaat en gemeente snap ik ook niet. Volgens mij doet de schuldsanering niets met verkeersboetes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
miss dat de stadsbank het over kan nemen, maar die gaat in dat geval alleen over het financiele gebeuren en niets aan de rechten die het CJIB heeft bij uitblijven van betaling
Nee, je kunt alleen zelf aangifte doen. Je zou eerst kunnen bellen of ze je ook aanhouden voor die openstaande boetes als je advocaat er nog mee bezig is, maar de kans is aanwezig dat je mag blijven natuurlijk.
Maar ja, doe je geen aangifte, dan mag je ook niet meer rijden, tenzij je de volgende boete alweer wilt oplopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een lastige situatie. Zoals je in de eerste bron kunt zien, moet je inderdaad persoonlijk aangifte komen doen. Misschien kun je je advocaat vragen een brief te schrijven waarin staat dat jullie bezig zijn met een afbetalingsregeling. Dan houden ze je hopelijk niet aan.

Succes in ieder geval met je rijbewijs en boetes!