Straaljager kopen

Kan je als particulier in theorie, als je genoeg geld hebt, een straaljager kopen en voor de lol rondjes vliegen? (zonder bewapening natuurlijk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt dan zeker inplaats van een sport vliegtuigje ?

Antwoorden (5)

Nee, je zult toch echt eerst bevoegd moeten zijn om te vliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, je kan ook niet zomaar in een Passagiersvliegtuig stappen en wegvliegen. Je zult eerst bevoegd moeten zijn om in een bepaald type vliegtuig te mogen vliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kopen mag, vliegen niet. Laatst stond een jongen van 8 in de krant die een straaljager had gekocht via eBay, je kan dus wel kopen, zijn vader was daar niet echt blij mee (de koop kon nog omgedraaid worden :p)

Toegevoegd na 1 minuut:
een straaljager maakt tenslotte ook veel herrie, misschien dat je daarom ook niet voor de lol zou mogen vliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom mag dat niet? Dan? Ik kan me het wel voorstellen, maar graag een hard feit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom mag de concorde niet vliegen? => maakt te veel herrie (ook onveilig etc)
Een straaljager is ook geen civiel vliegtuig, je zou er aanslagen mee kunnen plegen of w/e, dus ook voor de veiligheid.
Voor de rest weet ik het niet, ik wil graag piloot worden, maar zo ver ben ik nog niet :p
ja hoor, en zijn tientallen oliesheiks en andere rijkaards die dat ook doen. Je moet wel een piloot in dienst nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met een miniatuur straaljager kan het wel:

http://www.break.com/usercontent/2007/2/14/jet-blast-r-c-jet-airplanes-turbine-226489