Hoe kan ik vanuit het niets (zonder geld) een bedrijf starten (websites maken)?

Ik heb geen geld (leefgeld), geen inkomen, helemaal niks, en kan niets lenen bij banken, en toch wil ik heel graag een bedrijf starten, namelijk websites maken.

Hoe kan ik zoiets aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Een bedrijf beginnen zonder geld wordt al heel moeilijk aangezien je moet inschrijven bij de KvK en dat kost al geld. Vervolgens moet je investeren in apparatuur en promotie. Dit is de basis van de basis van een bedrijf starten. Dus zonder geld gaat het je helaas niet lukken. Je geeft aan dat je geen baan hebt dus (als het fysiek ook kan) zou ik een baan zoeken. Als je dan een vast inkomen heb een bedrijfsplan opstellen en een kosten baten analyse en marktonderzoek maken. Als dat gedaan is en het is allemaal positief investeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat betreft promotie bedoel ik: Je kan een bedrijf starten maar zonder dat iemand weet dat je een bedrijf hebt zul je 0 klanten hebben. Je zult dus moeten investeren in flyers, reclame op internet of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou investeerders moeten vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Registreer een domeinnaam (kost je 15 euro op jaarbasis, dat kan zelfs een dakloze nog missen).

Vind een vriend of kennis die jou gratis serverruimte wil geven voor je eigen site.

Bouw daarop je eigen site en probeer een netwerk van klanten op te bouwen.
Daarvoor begin je te laten weten aan vrienden en kennissen dat je een nieuw bedrijfje hebt. En zo probeer je eerst voor hun een paar klussen op te knappen (in je eentje heb je aan 10 klanten in een jaar al je handen vol).

Zodra je jezelf een beetje bewezen hebt gaat het balletje vast wel rollen en kom je via via aan nieuwe klanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou bijna zeggen als je deze vraag hier stelt, dan moet je zeker geen eigen zaak beginnen, want je zult creatief moeten zijn. Heb je ervaring met het bouwen van websites. Heb je de beschikking over een goed programma? Ik zou beginnen bij verenigingen waar je zelf lid van bent of je familieleden of je kennissen. Als ze niet toe zijn aan een nieuwe website, zul je je voorlopig bezig moeten houden met het bijhouden van websites.
Ik ken toevallig iemand die een HBO opleiding heeft en daarnaast nog 4 jaar (dag) opleiding in digitale technieken. Deze man kan nog steeds niet van zijn vak leven en werkt er als winkelbediende 3 dagen in de week bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg eerst voor een klant.
Als je een klant hebt dan kun je beginnen.
Ik ga er van uit dat je voldoende kennis hebt om websites te bouwen. Let wel, bedrijven willen vaak geen statische websites, maar hebben een database achter de front die je ziet. Je hebt in ieder geval een computer en software nodig. Als je aan de slag bent dan kun je de praktische zaken regelen. (Wordt je zzp-er, vof, btw-nummer, enz)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een goed bedrijfsplan hebt en je bent niet te jong is de kans groot dat je geld bij een bank kunt lenen.