is het ook strafbaar als ik de wep internet code van me buurmeisje aan andere door geef zonder dat ze het weet ?

me buurmeisje weet niet dat ik de code heb van der internet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

als jij de code op een eerdere manier verkregen hebt niet, maar het is natuurlijk niet leuk, want als er steeds meer op haar netwerk komen, zal haar internetsnelheid aanzienlijk lager worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, wat strafbaar is staat in het Wetboek van Strafrecht. Het doorgeven van wep-codes is daarin niet strafbaar gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tanjalobster:
Dan hoor ik graag van iemand die niet naief is op grond van welk kapstokartikel dit strafbaar zou kunnen zijn. Ik zou het niet kunnen bedenken.
Hier is jurisprudentie over. Die ging erover of het meeliften op de wifi van iemand anders wel of niet onder "computervredebreuk (Wetboek van Strafrecht Artikel 138a)" viel. De uitspraak was dat dat niet het geval was.

LJN: BP7080, Gerechtshof 's-Gravenhage, 9 maart 2011
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die uitspraak gaat niet over het doorgeven van een wep-code, maar over het gebruik van een internetaansluiting van iemand anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pedro wat dus resulteert in hetzelfde.