huurcontract getekend maar spijt?

vandaag getekend gaat 1 nov in maar nu al spijt
kan ik hem nog ontbinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K

Antwoorden (6)

in beginsel is het bindend maar je kan aangeven er vanaf te willen zien. als dit niet mogelijk is zou je aan moeten geven dat je het opzegt termijn in laat gaan.

als het goed is staat dit ook in je contract. waarschijnlijk zit je dus even vast aan het contract, maar als de verhuurder een andere kandidaat kan vinden kan het misschien onderling opgelost worden.

ik zou het dus zeker even aankaarten, en voor alle zekerheid een brief schrijven (kopie ervan maken voor eigen gebruik) dat je de huur op gaat zeggen.

morgen dus gelijk even bellen en rond de tafel gaan zitten.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je in je contract kijken of er in staat voor hoe lang je er aan vast zit. Met beetje pech een jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een JAAR??
nou dan zou ik het maar op gerechtelijk dwaling gooien. een jaar.... dat is een wurgcontract!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nieuw contract is heel vaak dat je het eerste jaar vast zit aan een huis. Daarna kun je per maand (of 2?) opzeggen. In mijn huizenjacht zat ik ook aan alles een jaar vast, zo gek is dat niet. Heb nu gehuurd en ook 1 jaar vast. Verbaasd me dak al die --- heb! Is hier echt zo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een huurcontract heeft niets met een jaarcontract te maken, een jaarcontract krijg je bij je werkgever. Een huurcontract is altijd voor onbepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossi: so wrong! Vaak ( altijd??) zit er wel een eerste vadte termijn aan. Mijn huidige app moest ik ook minstens een jaar betrekken en als je hier huurt via woningbouw moet je ook standaard eerst een jaar. Ik weet t meer dan zeker, gezien ik zelf ga verhuizen. Regio Gld, lijkt me niet dat het in de rest van nl anders is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, fout, hier in Rotjekor iig niet. Ik ben vorig jaar verhuist, ook huur en met contract voor onbepaalde tijd.
Opzeggen kan altijd, dient wel een maand voor het einde van de maand gebeuren, je zit dus tot 1 december vast aan de woning.

Misschien dat de verhuurder nog een andere gegadigde had voor deze woning en wil hij van de regels afwijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van het contract af, kan ook zijn dat je voor een minimale periode huurt, bv een half jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nimmer. Huur van een woning mag niet langer lopen dan de tijd waarvoor men per periode huur moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel zijn, maar er zijn verhuurders die een minimum aantal maanden opnemen in hun cotract een vriend van mij heeft zo'n contract, vandaar dat ik het weet. ik ben benieuwd of dit beyekend dat hij toch eerder de huur kan opzeggen?
Dat is om eerlijk te zijn best dom.. Je had er beter over na moeten denken. Waarschijnlijk kan je het niet annuleren, dat is best logisch (contract is contract). Maar je kan het proberen te vragen. ik kan je niet vertellen of het wel of niet mag, dat ligt eraan wat de makelaar zegt. Hopelijk voor jou lukt het! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
officieel niet, maar wellicht is de huisbaas coulant omdat het nog niet is ingegaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het contract is nog niet ingegaan dus je kan het altijd nog ontbinden. 1 november en later zal het moeilijker worden maar zelfs dan ben je ieder moment vrij om te verhuizen als je een ander beter huis ziet als je het maar een maand (of 2 maanden) van tevoren opgeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alles kunnen er onvoorziene omstandigheden tussen komen wat je toen niet hebt kunnen voorzien...een scheiding, overlijden van partner of kind, baanverlies of onvoorziene hoge kosten, ziekte e.d., in zo,n geval hebben ze best begrip. Proberen kan je het altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens heeft vraagsteller de sleutel nog niet dus mag het nog steeds.