Kan ik met een buitenlands rijbewijs in Nederland rijden? En zo niet, kan ik het simpelweg om laten zetten in een Nederlands rijbewijs?

Stel ik haal in een ander EU-land mijn rijbewijs. Ik ben nu 16 maar dat doe ik dan als ik 18 ben. Moet ik dan als ik weer in Nederland kom...

- Opnieuw rijexamen doen?
- Mijn theorie-examen (voor de Nederlandse regels) opnieuw halen?
- Helemaal opnieuw beginnen met lessen?
- Mag ik gewoon rond blijven rijden?
- Of nog iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Maar je mag als Nederlander geen rijbewijs in het buitenland halen als je er niet woont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh daar had ik nog niet over nagedacht! Ook niet als je er een bepaalde periode verblijft, voor werk of stage of iets in die richting?

Andere antwoorden (1)

Als je in een ander EU-land je rijbewijs haalt mag je daar mee in Nederland rijden en dan moet je het rijbewijs voor de einddatum omwisselen bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je niet in nederland meer woont en je besluit om dat wel weer te doen, moet je hem wel om laten zetten.