Kleding vergoeden?

Wanneer ik mijn kleding beschadig aan iets op school omdat er een gemene scherpe rand aan ziet. Zijn ze dit dan verplicht te vergoeden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik denk niet dat ze het verplicht zijn, tenzij ze het voorwerp bewust hebben neergezet om iets te beschadigen. Dat mag namelijk niet.
Het kan goed zijn dat door jouw onhandigheid jij er tegenaan bent gelopen en zodoende je kleding hebt beschadigd, dit is niet te bewijzen helaas.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je kleding is beschadigd op school. Je kunt eens in gesprek gaan met de rector of verantwoordelijke van dit voorwerp om te kijken of je het vergoed kunt krijgen. Soms kom je met een goed gesprek ook ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat zijn ze niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
Jij zelf moet uitkijken waar je loopt en waar je zit.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt ervan af.

De normale situatie is toch wel degelijk dat degene die aantoonbaar aantoonbare schade aanricht hiervoor verantwoordelijk is en ook gehouden is die te vergoeden.

Het kan echter zijn dat je dit bij een rechter aannemelijk zult moeten maken en dat is misschien wat veel van het goede voor een broek. Een goed gesprek kan echter zeker geen kwaad.

Natuurlijk moet het wel gaan om schade die onvermijdelijk was en die niet door jouw eigen toedoen is aangericht. Daarom zeg ik dus het hangt ervan af, er zijn namelijk nogal wat factoren die een rol kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat onvermijdelijk deel klopt niet helemaal. Je mag namelijk redelijke aannames maken en naar gelang daar naar handelen. Wanneer je jas open scheurt omdat deze achter een uitstekende spijker aan een trapleuning blijft haken was dit van jouw kant zeker te vermijden als je beter opgelet had. Maar dat doet er niks aan af dat aan een trapleuning geen uitstekende spijkers horen te zitten. (om maar een voorbeeld te nemen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, het is ook moeilijk om een geheel waterdicht antwoord te geven op een vraag als deze.
Mijn neefje heeft zijn nieuwe zoekgraakte gymkleding vergoed gekregen via zijn eigen verzekering, bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De school is hier helaas niet voor verzekerd.

Wat wel kan als deze net nieuw is en je hebt de bon nog om te kijken of dit wordt vergoed door de verzekering, maar ook hier is weinig kans op.

Als je een reisverzekering hebt en het vindt plaats tijdens de reis wordt dit wel vergoed.

Dus ben bang dat je net overal buiten zal vallen.